Dvojice, která naučila Čechy znovu nosit botasky, představuje vlastní značku bot PÁR

8. 4. 2021 | redakce
Místo v botnících mladé generace si plánuje vydobýt nová česká značka obuvi PÁR. Stojí za ní dvojice Jan Kloss a Darina Zavadilová, díky kterým začali před lety Češi zase nosit botasky. PÁR uvádí první várku modelů bot, které jsou něco mezi elegantní mokasínou a barevnou teniskou.



Značka PÁR by chtěla uspět na domácí i evropské půdě, spustila e-shop a otevře kamenný obchod v centru Prahy. Netají se však zahraničními ambicemi, které míří až do Japonska. Vedle bot mají majitelé v plánu vyrábět také produkty, které pro PÁR navrhnou čeští designéři.

Tvoří sladěný pár, stejně jako jejich boty. Grafický designér Jan Kloss přináší nápady, inspiraci, vizuální styl, Darina Zavadilová jeho nápady kultivuje a stará se o chod firmy. V oblasti designu a módy se pohybují již řadu let v rámci projektů jako jsou kreativní skupina OKOLO, streetwearová značka Rap či BOTAS 66. „PÁR balancuje mezi městem a přírodou, technologií a tradicí, je to zodpovědná lokální značka, jakou bychom sami rádi objevili a dále sledovali, protože nikdy není jasné, s čím přijde příště,“ vysvětluje designér Jan Kloss.  A tak před třemi lety oslovili pro spolupráci na vývoji tenisek PÁR uznávanou českou designérkou obuvi Elišku Horčíkovou, která dlouhodobě pracuje pro španělskou obuvnickou společnost Camper.

Boty PÁR ve svém designu odkazují svým měkkým a poddajným svrškem ke klasické konstrukci mokasíny a kombinují ho s teniskovou podešví. „Naším cílem je uvádět na trh nadčasové boty, které naše zákazníky jen tak neomrzí a budou je bavit za rok i za tři,“ říká Darina Zavadilová. První várka několika modelů uvádí elegantní hnědou, výraznou hořčičně žlutou i elektrizující modrou. Ovšem nejvýraznějším PÁRem je bezpochyby model 90s připomínající estetiku outdoorové módy devadesátek, která se dle tvůrců opět vrací do módy.

To, že značka PÁR pochází z Čech, majitelé hrdě vepsali i do podrážek, na kterých nositelé najdou autorské ilustrace s dominantami pražské i české krajiny.

Spolupráce Darině a Honzovi skvěle fungovala už u značky BOTAS 66, kterou původně jako školní projekt vymyslel Honza společně s designérem Jakubem Koroušem během studia na pražské UMPRUM. Přizvali do projektu Darinu, získali oficiální zastoupení pro Českou republiku a značku dostali do povědomí v Evropě i zámoří. Dokonce i slavné The New York Times doporučovaly návštěvníkům, ať si koupí „novou verzi socialistické sneakersky“. Spolupráci po neshodách s vedením Botas ukončili v roce 2019 a vydali se vlastní cestou. A tak vznikl PÁR. Česká značka, která klade důraz na zodpovědný přístup k výrobě i spotřebě, minimalismus a zero-waste koncept, má ambici oslovit nejen evropský trh, ale třeba i ten asijský. „Láká nás japonské prostředí, které je nám velmi blízké a máme tam z minulosti dobré zkušenosti a ohlasy na české produkty,“ doplňuje Jan Kloss.

„České obuvnické tradice si vážíme, a proto jsme původně počítali s tím, že budeme vyrábět v České republice a věnovali jsme tomu hodně času a energie. U oslovených výrobců byl ale velký problém s kapacitou výroby a dlouhými dodacími termíny. Zároveň zde nejsou dostupné potřebné materiály a technologie, takže by se stejně většina komponentů a materiálů musela dovážet z různých koutů Evropy,“ vysvětluje Darina Zavadilová, proč si nakonec rozhodli pro výrobu v Portugalsku. „Do budoucna bychom ale rádi směřovali k vlastní výrobě, abychom měli vše ještě více pod kontrolou a mohli flexibilně reagovat na podněty od zákazníků,“ dodává.

PÁR ale nejsou pouze boty, chystaná kolekce doprovodných produktů PÁR stuff rozšíří sortiment o doprovodné produkty, které navrhnou čeští designéři. Prvním z nich jsou ručně foukané sklenice od designéra Jakuba Pollága, které se vyrábí v Kamenickém Šenově v severních Čechách, regionu s mnohaletou tradicí sklářského průmyslu.

Značka spustila svůj e-shop. Avšak hned jak to vládní opatření dovolí, otevře kamennou prodejnu v centru Prahy na adrese Skořepka 4. „Obchod je připravený k otevření. Interiér je hotov a máme naskladněno,“ dodává Darina Zavadilová.

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: