Elon Musk smazal facebookové stránky Tesly a SpaceX. Jen tak z hecu

25. 3. 2018 | Petr Michl
Jako malí kluci... „Vymaž stránku SpaceX na Facebooku. Jestli jsi dost chlap," vyzval Elona Muska jeden z jeho followerů na Twitteru. A Musk ji smazal. Po další výzvě skončila i stránka Tesly.

Po volbách v našich končinách tvrdí v poslední době na sociálních sítích mnoho lidí, že doba nazrála pro emigraci. Po medializaci fungování společnosti Cambridge Analytica a jejího zacházení s daty se objevily pro změnu výkřiky, že je čas dát si sociálně mediální detox a odejít z Facebooku. Obojí jsou v mnohém jen snahy o pozornost, které ve skutečný čin však přetaví málokdo. Elon Musk ale hnutí #DeleteFacebook podlehl a smazal facebookové profily jeho společností Tesla a SpaceX. Kupodivu na to stačilo zeptat se ho, zdali je na to dost chlap.

V pátek ráno přitom profily Tesly nebo SpaceX vypadaly v kondici, obojí se zhruba 2,6 miliony followerů reprezentující love brandy, které mnoho lidí obdivuje. Mračna se nad nimi ovšem začala stahovat v okamžiku, když se Elon Musk zapředl do konverzace na Twitteru. Na tweet spoluzakladatatele Facebookem vlastněné aplikace Whatsapp Briana Actona s již zmíněným hashtagem #DeleteFacebook zareagoval otázkou: „Co je Facebook?"

Další follower pak Muska vyzval k tomu, ať vymaže facebookovou stránku SpaceX, pokud je chlap. Musk odvětil: „Nevěděl jsem, že nějaká je. Udělám to."



Muskovi  ovšem stálo za to dotáhnout svůj vtípek do konce. Účet SpaceX nebyl do několika desítek minut k nalezení.

Netrvalo dlouho a další tweet požadoval také odstranění facebookové stránky Tesly. „Rozhodně, stejně vypadá trapně," odpověděl Musk a další facebooková stránka s 2,6 miliony fanoušky brzy nato skončila.



Přijde vám to jako promyšlené chování, nebo spíše frackovitá rozjívenost? Musk později na Twitteru uvedl:

„...Nepoužívám ho (Facebook) a nikdy jsem ho nepoužíval. Takže nemyslím, že bych byl nějaký mučedník nebo by kvůli tomu mé společnosti utrpěly nějaký zásah."

Dále dodal, že ho Facebook nezajímá také proto, že na něm neplatí žádnou reklamu. Zajímavé je, že Musk má poměrně rád Instagram. Tedy aplikaci vlastněnou Facebookem, na které můžete provádět to samé reklamní cílení. Jeho osobní profil na Instagramu má přes 7 milionů followerů, SpaceX pak 3 miliony a Tesla 4 miliony. Vícero novinek pak zmíněné společnosti prezentovaly právě přes tyto účty.

Pokud měl být samotný akt smazání protestem proti skandálu Cambridge Analytica a tím pádem proti zneužití dat uživatelů na Facebooku, nelze od toho do značné míry oddělit další platformy vlastněné Markem Zuckerbergem. Až takto důsledný přístup ale nenastal.

Musk je někdy označován za geniálního šílence. Upřímně toto chování odkazuje spíše k uvedenému podstatnému jménu než adjektivu.

Kam dál?

Tím ovšem nechceme říct, že Musk z toho všeho nemůže vzejít opět jako vítěz. Profily Tesla a SpaceX mohou být jen dočasně deaktivovány. Třeba se s velkou parádou po pár dnech znovu objeví. Musk by pravděpodobně v takové chvíli působil jako extravagantní miliardář, co jde proti zavedeným pořádkům a dělá si, co chce.

Tato pozice mu jde a vyhovuje. Elon Musk stvrdil pověst geniálního miliardáře a marketéra, už když vůz Tesla Roadster do vesmíru

Štítky dokumentu: Facebook Formy PR Online PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.