Erotická reklama Čechům nevadí, alkohol a tabák ano

16. 2. 2011 | ČTK
Češi jsou tolerantní k reklamám, které obsahují sexuální a erotické motivy. Naopak jim vadí reklama na cigarety a tvrdý alkohol, kterou by značná část lidí nejraději zakázala. Vyplývá to z letošního výzkumu agentury Factum Invenio, jehož výsledky byly zveřejněny dnes.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Češi jsou tolerantní k reklamám, které obsahují sexuální a erotické motivy. Naopak jim vadí reklama na cigarety a tvrdý alkohol, kterou by značná část lidí nejraději zakázala. Vyplývá to z letošního výzkumu agentury Factum Invenio, jehož výsledky byly zveřejněny dnes.

Reklamy se sexuálním a erotickým motivem by zakázalo pouze osm procent lidí, kteří tvrdí, že je tento typ reklamy pobuřuje. Je to podobný podíl jako v předchozích letech, kdy se pro zákaz reklamy s erotickým nádechem nevyslovilo více než deset procent účastníků výzkumu.

Naopak reklama na cigarety má být zakázána podle 51 procent Čechů a zhruba třetina lidí by to samé učinila také s reklamou na tvrdý alkohol a destiláty. Méně negativních reakcí vzbuzuje v Češích reklama na pivo, kterou by zakázalo 16 procent lidí, a víno včetně sektu (15 procent).

Reklamy se sexuálními a erotickými motivy se líbí 15 procentům lidí a dalším 30 procentům jsou sympatické, pokud se hodí k nabízenému výrobku. "Lechtivé" reklamy se naopak příliš nezamlouvají 24 procentům lidí, který ale nevadí. O něco radikálnější názor má 12 procent Čechů, kterým se reklama se sexuálními a erotickými motivy vůbec nelíbí a vadí jim.

Zhruba 28 procent Čechů míní, že reklamu na cigarety je možné provozovat pouze s určitým omezením, a 17 procentům lidí je to jedno. V případě piva a vína považuje za rozumné regulovat reklamu 48 procent a u tvrdého alkoholu 39 procent lidí. Neutrální stanovisko má u reklam na pivo a víno zhruba třetina Čechů a v případě tvrdého alkoholu a destilátů jich je 26 procent.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.