Evropský šampionát v kradení kol získává další ceny od D&AD a Digiday

23. 5. 2016 | Petr Michl
I v Česku umíme content marketing světového kalibru. Potvrzují to další ceny pro European Bike Stealing Championship 2015, šampionát ve zlodějině kol porovnávající, jak rychle zmizí nezamčené kolo v centru Říma, Amsterdamu a Prahy.

Jak může vypadat mezinárodní soutěž ve zlodějině? V Římě, Amsterdamu a Praze byla ponechána na veřejnosti nezamčená kola stejného vzhledu. Situaci monitorovalo několik kamer a nedaleko byl přistavený i náklaďák s žesťovou sekcí schovanou za plachtou, která jen čekala na pokyn, aby zlodějíčkovi zahrála oslavnou fanfáru.

Popsaná bláznivina je ve skutečnosti scénářem virálu European Bike Stealing Championship 2015. Video vytvořené českou agenturou Mustard dosáhlo na YouTube přes 1,5 milionu zhlédnutí a bylo oceněno letos Grand Prix na ADC Creative Awards. Nyní mu patří i cena Wood Pencil (ekvivalent 3. místa - pozn. red.) z britské soutěže D&AD v kategorii Branded Content & Entertainment a také zlato ze soutěže portálu Digiday vyhlašované v New Yorku, a to v kategorii Best Use of Video Content. Každoroční Digiday Content Marketing Awards mají za cíl vyzdvihnout inovativní obsah, který posouvá hranice.

Video European Bike Stealing Championship 2015 bylo publikováno na podzim loňského roku a na všech platformách přesáhlo 3 miliony zhlédnutí. K čemu ten virál vlastně sloužil? Tím nejlepším na tom je pravděpodobně fakt, že za tvorbou videa nestála nutně snaha o virální hit. Jde jen o další z řady skvělého obsahu vytvářeného pro portál We Love Cycling, za nímž kompletně stojí česká agentura Mustard. Do tvorby European Bike Stealing Championship jsem dali velké úsilí a naši veškerou odbornost, ale nikdy by se nám video nepodařilo realizovat bez odvahy a důvěry lidí ze Škoda Auto," chválí klienta vydávajícího We Love Cycling creative director Mustard, Jan Houdek.

Content marketing pomáhá budovat vztahy tam, kde jiné typy reklamy pokulhávají. European Bike Stealing Championship bylo například sdílené i jedním z nejvíce vlivných blogů věnovaných ochraně přírody, Treehugger. To je povzbudivá zpráva pro všechny marketéry, kteří vědí, jak pracovat s obsahem, a přitom se pohybují v náročných odvětvích typu automobilového průmyslu," dodává šéfredaktor We Love Cycling, Jan Kořán.

Škoda je sponzorem Tour de France a Vuelty, ale i spousty dalších cyklistických podniků. We Love Cycling  je pak jejím obsahovým projektem, který spojuje značku s komunitou opravdových nadšenců do cyklistiky. Pro čtenáře Marketing Journalu chystáme podrobnější článek o jeho tvorbě.

Štítky dokumentu: Content Marketing
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.