Expo 2010: Češi se trefili do černého

17. 5. 2010 | ITO
Málokdo nyní pochybuje, že úspěch českého pavilonu na Expu 2010 v Šanghaji, je vpravdě historický. Čechům se totiž po dlouhé době podařilo to, o co usilovali marně několik desetiletí - skvěle zaujmout, pobavit a zařídit, aby se o jejich pavilonu ještě hodně dlouho mluvilo.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Málokdo nyní pochybuje, že úspěch českého pavilonu na Expu 2010 v Šanghaji, je vpravdě historický. Čechům se totiž po dlouhé době podařilo to, o co usilovali marně několik desetiletí - skvěle zaujmout, pobavit a zařídit, aby se o jejich pavilonu ještě hodně dlouho mluvilo.
Na úplném začátku stojí úspěch českého týmu, kterému se podařilo prosadit český pavilon do organizátorského výběru, jež shrnoval nejzajímavější místa letošního Expa. Druhým úspěchem je pak dobrá organizace, která pomáhá zvládat nápor návštěvníků, jichž je více, než si tvůrci pravděpodobně představovali v těch nejsmělejších představách. A třetí trefou do černého je pak možná trochu překvapivý fakt, že Češi a Číňani jsou si v lecčems povahově podobnější, než jsme si dosud uvědomovali. Česká expozice jim tedy  "kápla do noty".
Za půlmiliardy, kterou Česká republika do Expa zainvestovala se zatím podařilo získat téměř půl milionu návštěvníků. Dva ze tří pak potvrdili, že by se na základě prezentace do České republiky rádi podívali.
Návštěvníci jsou loveni netradičním, ale hravým způsobem.  Davy zájemců k českému pavilónu přivádí průvod pouličního divadla s českými vlajkami, hudbou, žongléry a akrobaty na chůdách. Uvnitř pavilonu pak nejen Číňany zaujme možnost přivolat si štěstí pohlazením reliéfu z Karlova mostu, prolétnout se virtuálně nad Českou krajinou nebo se podívat na obří kapku zlata. Číňané také nepohrdnou českou kuchyní, která je té místní také velmi podobná.
V současnosti se navíc začíná vyjednávat také o odprodeji českého pavilonu jednomu z Čínských měst nedaleko Šanghaje. Pokud by transakce proběhla, je pravděpodobné, že se ne nepatrná část investice úspěšně vrátí do vlasti.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: