F8: Facebook Messenger se stane nástrojem pro přímou komunikaci se zákazníky

27. 3. 2015 | Irena Šovčíková
Facebook rozšiřuje svoje možnosti pro zákaznickou podporu v podobě služby Messenger for Businesses. Ta by měla sloužit jako živý chat pro přímou komunikaci mezi zákazníkem a firmou.

Facebook rozšiřuje své možnosti pro zákaznickou podporu v podobě služby Messenger for Businesses. Ta by měla sloužit jako živý chat pro přímou komunikaci mezi potenciálním zákazníkem a firmou.

Na developerské konferenci F8 oznámila největší sociální síť novou platformu, která by měla usnadnit komunikaci mezi zákazniky a značkami, podniky nebo firmami. I když zákaznický servis se momentálně dá řešit i skrze zprávy a příspěvky na zdi dané stránky, klasický live-chat dosud chyběl.

Celá funkce je zatím dostupná jen vybraným partnerům, například e-shopům Everlane a Zulily. Do budoucna je možné, že tato platforma bude otevřena všem komerčním subjektům na Facebooku, zatím se však modrobílá sociální síť chce zaměřit na velké podniky.

Firmy, které mají Messenger for Business k dispozici, si mohou vybrat ze dvou možností. Buď tuto platformu využijí jako klasický live-chat s živým operátorem, nebo si zákazníci budou povídat s chat-botem. Výhodou také je, že zákazníci se mohou do této služby u daného e-shopu přihlásit k odběrům různých novinek. To by mohlo jednou z komunikace úplně odstranit nekonečné e-maily potvrzující objednávku, ohlášení o odeslání nebo dostupnosti vybraného zboží. V případě problému by se klient mohl obrátit na operátora, se kterým by si pohodlně v rámci sociální sítě svůj problém vyřešil.

Pokud Messenger Pro Business nezůstane jen výsadou velkých firem, mohla by to být zajímavá funkce, která zrychlí a usnadní veškerou komunikaci mezi firmou a klientem. Jak bude výkonná ale záleží samozřejmě na firmách a jejich uchopení. Nepříjemní a neochotní operátoři nebudou mít dobré výsledky na sebemodernější platformě. I proto si Facebook momentálně do programu vybírá pouze ty podniky, u kterých si je stoprocentně jistý excelentním zákaznickým servisem.

Zdroj: MarketingLand

 

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.