Facebook a Instagram zdokonaluje automatické popisky obrázků

21. 1. 2021 | Barbora Vičarová
Umělá inteligence se stále zdokonaluje – to potvrzuje i novinka Facebooku a Instagramu, který zavádí mnohem dokonalejší a pokročilejší automatické popisky u obrázků. Je to budoucnost?

Věděli jste, že každý obrázek, který nahrajete na Facebook nebo Instagram dostane automaticky generovaný popisek, který nese data o tom, co se na obrázku nachází? Nově je tento systém ještě dokonalejší a podrobnější! Právě automatický popisek v mnohém pomáhá nejen zrakově postiženým, ale také systémům, podle kterých lze vyhledávat nebo třídit nekonečné množství fotografií, které se na sítích denně objevují. 

Tento alternativní popisek naleznete v metadatech obrázku a lze ho automaticky generovat, ale i sepsat manuálně. Díky tomu tak každá fotografie dostane jasný popis toho, co se na ní nachází – nově tak třeba z „fotografie osoby stojící na Machu Picchu” může být mnohem detailnější „fotografie ženy ve žluté bundě s batohem, která za slunečného počasí stojí na vrcholku Machu Picchu”. 

Právě tento systém, který ušetří mnoho manuální a nudné práce každému fotografovi, byl zaveden poprvé už v roce 2016. Takzvaný AAT (Automatic Alt Text)byl jedním z prvních výstřelků strojového učení a uměl vygenerovat popis fotografie na vyžádání. Současný nově vylepšený systém rozpoznává 10x více položek a konceptů než na začátku, nyní kolem 1200 na jedné fotografii. I když popis není úplně dokonalý a ne vždy perfektně sedí, i tak významně pomáhá v popisu obrázků na sítích. 

Nová funkce je prozatím testována na Facebooku, ale postupem času by měla přejít i do prostředí Instagramu. Generované popisky jsou v anglickém jazyce, nicméně jsou tak jednoduché, že by pro jejich význam nemělo být složité je automaticky přeložit i do jiných jazyků, což už automatické překlady na Facebooku i Instagramu dávno zvládají.

S psaním popisků souvisí také podobně otravná činnost, totiž titulkování videí.od roku 2017 je možné si titulky automaticky generovat v prostředí Facebooku při nahrávání videa. Ačkoliv tato možnost není dokonalá, může posloužit jako první krok při titulkování, kdy na lidském faktoru bude už pouhá úprava toho, co se stroji nepovedlo. V září loňského roku pak automatické titulkování přidal i Instagram ve své IGTV. 

 

Štítky dokumentu: Facebook Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.