Facebook bude penalizovat webové stránky s ukradeným obsahem

18. 10. 2018 | Milada Zemanová
Facebook chce podpořit autenticitu obsahu a ještě více bojovat s clickbait technikami. Příspěvky s linky na weby s převzatými texty, videi a fotografiemi bez přidané hodnoty se proto budou mnohem méně zobrazovat.

Vydavatelé a webové stránky, co svůj obsah staví na kopírování cizí tvorby, se mohou připravit na snížení svého dosahu. Pokud totiž přebírají obsah bez jakékoli změny, případně s minimální, budou nově penalizovány a odkazy na ně se budou v rámci news feedu zobrazovat mnohem méně. Částečně k těmto krokům došlo již v loňském roce, kdy Facebook začal upozaďovat odkazy na nekvalitní stránky a odmítal je umisťovat do reklam.

Současná změna je zaměřena primárně na kradený obsah a má nejen podpořit autenticitu, ale také bojovat s tzv. clickbait technikami (návnady na kliknutí). Pokud nelegálně získaný obsah bude méně viditelný v news feedu, získá méně návštěvnosti, inzerenti obdrží menší hodnotu z reklamy a pro další podvodníky to bude signál, že nemají krást text, videa ani fotografie. V ideálním případě tak vznikne prostor pro autentický obsah napříč platformou.

Zmíněná informace byla potvrzena Facebookem portálu TechCrunch, který je sám někdy obětí ukradeného obsahu. Na obrázku níže najdete článek jednoho z autorů TechCrunch, který byl celý překopírován beze změny a obklopen reklamou nevalné kvality. A právě taková webová stránka by se už na FB neměla dočkat dobrého dosahu.

Facebook dále k novým pravidlům doplnil:

„Od dnešního dne spouštíme aktualizaci, díky které lidé uvidí méně příspěvků od stránek s nízkou kvalitou. Tedy od těch, které převážně kopírují a publikují obsah z jiných webů bez poskytnutí unikátní hodnoty”.

Jak se pozná ukradený obsah?

Systém Facebooku porovná obsah na webové stránce s ostatním obsahem, aby našel shody. A právě míra shody bude znakem, jestli se skutečně jedná o ukradený obsah, nebo ne.

Facebook prozatím nevydal žádné oficiální vyjádření k penalizování zkopírovaného obsahu. Očekáváme ale, že tak v nejbližších dnech učiní a upřesní, jak jeho rozpoznávací systém bude fungovat.

Zdroje: TechCrunch


Kam dál?

Facebook pokračuje v boji s nepravdivými informacemi a zavádí kontrolu pravdivosti u obrázků a videí. Bude hlídat, jestli informace v nich obsažené nejsou manipulované nebo vytvořené, vytržené z kontextu, případně jestli neobsahují nepravdivá textová či zvuková tvrzení.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: