Facebook chce pomoci pozváním na rande s jasným úmyslem

20. 5. 2014 | Petr Michl
„Zeptej se mě, jestli s někým chodím." Facebook chce být opět o něco více seznamkou.

Facebook se vrací ke kořenům. Jedním z důvodů, proč byl prý ve svých prvopočátcích spuštěn ve studentském okruhu na Harvardu, bylo to, aby usnadňoval seznamování tím, že prozradil, zdali je někdo single nebo ve vztahu. Tuto funkci samozřejmě plní částečně dodnes, ale existuje velké množství lidí, kteří si tuto informaci nechávají pro sebe. Facebook nyní zavádí funkci, která usnadní prozrazení, jak na tom člověk je, jen tomu, koho to eminentně zajímá.

Uživatelé u svých přátel, kteří veřejnosti svůj „vztahový status" neprozrazují, uvidí call to action tlačítko „Ask" („Zeptej se"). Když člověk klikne na „Ask" , měl by napsat zprávu týkající se tématu a žádost o prozrazení „vztahového stavu". Typově by to mohlo být například: „Ahoj, nechtěla bys zajít na kafe? Jsi single?"



Příjemce této zprávy pak dostane zároveň i příležitost odpovědět s pomocí kliknutí na jednu z možností. To, jestli je nezadaný, ve vztahu, v manželském svazku, v otevřeném vztahu nebo něco jiného, se ovšem dozví jen ten, co se ptal – nikoliv „široká facebooková veřejnost". Mashable dále upřesňuje, že tlačítko „Ask" se objevuje u dalších osobních informací – tato výzva k otázce se už před pár měsíci začala objevovat u některých uživatelů u telefonu, emailové adresy, bydliště či zaměstnání.

Zjednodušené ptaní se na vztahový status je však novinkou. Její cíl je zřejmý. Zmíněný návrat ke kořenům by měl trochu znepříjemnit život online seznamkám, které se začínají opět objevovat v mnoha inovativních podobách poté, co klasické seznamky dostaly s popularizací Facebooku poměrně značný zásah. Uživatelské chování lze někdy výrazně ovlivnit i podobným malým ulehčením a výzvou k akci. Navíc se musí této funkci přiznat její přímočarost. Je de facto protikladem někdejšího šťouchnutí (poke), jehož úmysl mohl mít poměrně široké vysvětlení. Naproti tomu poselství: „Jsi single? Co se někdy potkat naživo?" je velice zřejmé. Tak tedy vzhůru do trochu vlezlého vyzvídání!

Zdroj: Mashable

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: