Facebook dal kopačky Microsoftu. Opustil vyhledávač Bing

16. 12. 2014 | Petr Michl

Facebook využíval dlouhá léta ve svém vyhledávání primárně technologii vyhledávače Bing. Reuters nyní oznámil, že tuto službu Microsoftu opouští ve prospěch své vlastní.

Největší sociální médium stáhlo vyhledávání s pomocí Bing z platformy Graph Search. Nyní se bude spoléhat na vyhledávací engine vyvinutý interně. Tato zpráva přichází poté, co Facebook minulý týden oznámil postupné uvedení nové funkcionality, která umožní uživatelům vyhledávat zpětně příspěvky jejich přátel a jich samotných  na základě klíčových slov.

Microsoft pojí s Facebookem poměrně dlouhodobý vztah. V roce 2007 softwarový gigant zainvestoval do Facebooku 240 milionů dolarů výměnou za 1,6% podíl ve společnosti. Cenil si tedy sociální médium na 15 miliard dolarů - tehdy to byla vysmívaná cifra, dnes při valuaci Facebooku okolo 200 miliard dolarů se to zdá jako jeden z nejlepších obchodů bývalého CEO Microsoftu, Stevea Ballmera. Právě zhruba od roku zmíněné investice začal využívat Facebook ve svém vyhledávání Bing a v roce 2010 byla tato spolupráce obnovena.

Opuštění Bing je součástí dlouhodobější strategie pomáhat vyhledávat uživatelům primárně informace v rámci hranic modrobílého sociálního média. Nyní neukazujeme v rámci Facebook Search výsledky webového vyhledávání," uvedl pro Reuters mluvčí Facebooku. Po roky je přitom s pomocí Bing nabízel. Ale také v  tom celou dobu zaostával společně s vyhledávačem Bing za Googlem.

Mark Zuckerberg uvedl v době představení výsledků za třetí kvartál tohoto roku: „Minulý měsíc (červen 2014) byla v průměru provedena  1 miliarda mobilních vyhledávání denně. Je to skvělý milník a ukazuje, že se nacházíme v unikátní pozici, kdy můžeme lidem zodpovědět spousty otázek. Je to však jen začátek. V příštích několika letech hodláme učinit pokrok ve vyhledávání a obecně v oblasti umělé inteligence. Předpokládám, že tak poskytneme lidem ještě lepší přidanou hodnotu."  Toto prohlášení odhaluje, že uživatelé skutečně na Facebooku hledají. Zdá se ale, že si v Menlo Parku uvědomili, že jim poskytnou největší užitek, pokud jim pomohou orientovat se v obsahu, který je přímo na Facebooku. To, co děje za jeho zdmi, totiž umí nejlépe třídit Google.

Kam dál:

Facebook to myslí s usnadněním orientace v obsahu na Facebooku vážně. Přečtěte si článek z minulého týdne Facebook konečně přidal zpětné vyhledávání příspěvků.

Zdroje: Reuters, blogs.bing.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.