Facebook dominuje v oblasti trafficu, Pinterest ho poráží ve vyšší ceně nákupů

13. 9. 2012 | Bednářová Daniela
Uživatelé z Pinterestu utrácí v e-shopech více, než ti co přišli z Facebooku. Těch je ale zdaleka nejvíc.

Sociální sítě už dlouhou dobu nejsou jen místem, kam se chodíme pobavit s přáteli, ale staly se také prostředkem pro vyšší výdělky obchodníků. Uživatelé se na nich dozvídají o firmách a jejich nabídkách a stávají se zákazníky. Stačí jen kliknout na odkaz, který firma ke svému příspěvku připojí.

Na základě analýzy 689 milionů online nákupů, jež se odehrály ve Spojených státech od ledna do konce srpna roku 2012, vytvořila společnost RichRelevance studii o tom, jak jsou pro obchodníky důležité tři největší sociální sítě - Facebook, Twitter a Pinterest. Vzhledem k počtu uživatelů a k době strávené na jednotlivých sociálních sítích není překvapivé, že metrikám dominuje Facebook. Z výzkumu vyplývá, že většina nákupních akcí začala právě na Facebooku (86 %), na druhém místě je Pinterest s 11 % a Twitter byl základnou jen asi u 3 % nákupů. Facebook je jasně dominantní v oblasti trafficu - přivádí lidi na stránky firem.

Každá sociální síť se snaží o vlastní způsob, jak přivést zákazníky k obchodníkům a obráceně. Uživatelé jednotlivých sítí se od sebe liší a to se projevuje i v jejich nákupním chování. Například i s ohledem na počet prohlédnutých stránek na e-shopech. Zákazníci, kteří přišli z Facebooku si prohlédli v průměru kolem sedmi stránek. Ti, kteří se k nákupu rozhodli na Pinterestu, si v průměru prohlédli jen 4 stránky.

 

Při nakupování hraje svoji roli i pohlaví. Poměr mužů a žen je mezi uživateli Twitteru a Facebooku v USA stejný (54 % žen a 46 % mužů), Pinterest se ale těmto relativně vyrovnaným hodnotám vymyká. V Americe tvoří uživatelskou základnu hlavně ženy (asi 80 %). To může mít vliv i na vítězství Pinterestu v průměrné hodnotě objednávky. I když ve všech jiných metrikách poráží ostatní sociální sítě Facebook, více peněz za jeden nákup utratí uživatelé, kteří začali svůj nákup na Pinterestu. Průměrná hodnota jejich objednávky se pohybuje kolem 169 dolarů. Zákazníci, kteří přišli z Facebooku utratili v průměru jen 95 dolarů.

 

Studie RichRelevance přichází kráce poté, co velký e-shop náležicí Amazonu, Zappos, deklaroval, že Pinterest pro něj jako prodejní kanál příliš nefunguje. Je tak dobré, že máme k dispozici statistiku vycházející z velkého množství nákupů, která přináší odlišné výsledky. Schopnost Pinterestu měnit fanoušky obrázků v zákazníky je totiž pro marketéry zatím poměrně velkou neznámou. Kompletní infografiku naleznete níže.

Zdroj: www.allfacebook.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: