Facebook najal agenta: PR katastrofa největšího kalibru!

12. 5. 2011 | MyS
Facebook si najal PR agenta, aby vystupňoval obavy o postupech Googlu při ochraně osobních údajů.

Facebook připustil, že si najal PR agenturu, aby vystupňoval obavy o postupech Googlu při ochraně osobních údajů. Kampaň však selhala v okamžiku, kdy byl agent z dané společnosti přistižen při pokusu „pomoci“ prominentnímu bloggerovi v napsání rozhodujícího materiálu o jedné ze služeb Gogglu. Tuto informaci uvedl The Daily Beast. Zmiňovanou PR agenturou je Burson-Marsteller a oním bloggerem je Chris Soghoian. Agent se chystal napsat článek o tzv. sociálním kruhu společnosti Google, o síti sociálních vazeb, které Google používá k doručování relevantních výsledků vyhledávání.

Bloggerovi nabídl pomoc při sepsání tohoto článku. Soghoian však odmítl a rozhodl se zveřejnit některé e-maily od agenta z firmy Burson-Marsteller. V jednom z e-mailů agent přímo útočí na Google tvrzením, že „Google, jak víte, má velmi dobře známou historii porušování práv amerických uživatelů na ochranu soukromí.“ Email pokračuje v popisu služby Gogglu jako: „posledního nástroje, který je určený k vloupání se do soukromých dat a k vybudování rozsáhlé osobní dokumentace o milionech uživatelů – je to přímé a zjevné porušení jeho souhlasu s FTC.“

Facebook potvrdil, že si agenturu najal a to ze dvou důvodů...

Když se Soghoian tázal, kdo zaplatil za kampaň, odmítl zástupce agentury Burson- Masteller uvést jméno svého klienta. I přesto zástupce Facebooku potvrdil The Daily Beast, že si společnost najala Burson- Mastellers, a to ze dvou důvodů: „Za prvé proto, že věří, že Google provádí určité operace v sociálních sítích, které zvyšují obavy ze ztráty soukromí; za druhé proto, že Facebook nemůže vystát snahy Googlu využívat data z Facebooku ve svých vlastních službách sociálních sítí.“

Jedna věc je veřejně vyjádřit své pochybnosti o praktikách jiné společnosti v oblasti ochrany soukromí; Microsoft, Google a Facebook se takto popichují již delší dobu. Ale najmout si PR agenta, aby nabádal bloggery k psaní negativních zpráv o svém konkurentovi – to je PR katastrofa nejvyššího stupně.

Zdroj: www.mashable.com
 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.