Facebook odstraní reklamy ze stránek s kontroverzním obsahem

2. 7. 2013 | BeDa
V reakci na vlnu stažených reklam, které se na Facebooku zobrazovaly ve spojitosti s týráním žen, se největší sociální síť světa rozhodla něco proti tomu udělat. Od prvního července by měl fungovat nástroj, který zakáže zobrazování reklam vedle kontroverzního obsahu.

V reakci na vlnu stažených reklam, které se na Facebooku zobrazovaly ve spojitosti s týráním žen, se největší sociální síť světa rozhodla něco proti tomu udělat. Od prvního července by mělo fungovat hodnocení, které zakáže zobrazování reklam vedle kontroverzního obsahu.

Tento typ obsahu sice přímo nemusí porušovat pravidla Facebooku, ale značky nemají zájem, aby se jejich jméno spojovalo s násilím či sexuálním kontextem. Modrá sociální síť se zavázala k tomu, že u všech stránek a skupin s takovým obsahem do konce týdne zakáže reklamu. Na začátku bude hodnocení obsahu probíhat ručně, v dalších týdnech Facebook doufá, že se mu podaří proces zautomatizovat.


Na konci května feministická skupina Women, Action & the Media (WAM!) upozornila na případy glorifikace násilí na Facebooku. S problémem šla nejdříve za Facebookem, tam se ale nedočkala odpovědi. Proto vedl další krok za zadavateli reklamy, jejichž sdělení se vedle obsahu vyskytovala. Skupina tak zasáhla největší sociální síť světa na nejcitlivější místo - do kapsy. Řada společností, která byla upozorněna na problematické umístění své reklamy, se je totiž rozhodla stáhnout. Byla mezi nimi například společnost Nissan nebo BSkyB, ostatní společnosti (Zappos, Dove, American Express) se proti spojitosti s takovým obsahem ohradily. Ale i to představovalo pro Facebook nebezpečí. Nespokojený zákazník totiž neutrácí tolik jako ten spokojený.

Kampaň Women, Action & the Media (WAM!) měla tedy trochu jiný dopad, než se původně zamýšlelo. Úprava pravidel pro přidávání obsahů s násilnickým a sexuálním kontextem je stále v procesu přípravy a zpracování bez konkrétního data. Facebook ale změny slíbil.  Zadavatelé reklamy se dočkali řešení přeci jen o něco rychleji.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.mashable.com, www.brandchannel.com, www.facebook.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.