Facebook oznámil, že dokáže lépe měřit „pravidlo 20 %" u reklam

2. 1. 2014 | Petr Michl

Jedním ze základních pravidel pro reklamy na Facebooku je, že text nesmí přesáhnout 20 % použitého obrázku. Nyní FB sdělil, že dokáže zmíněných 20 % lépe určit. Dal tak vědět oznámením, které umístil navrch news feedu nedávných inzerentů. V něm říká, že reklamy, které v minulosti nebyly schváleny, mohou nyní s větší pravděpodobností projít.

Mluvčí Facebooku sdělil portálu Inside Facebook:

„Přesnost měření „pravidla 20 % textu" se změnila. Zlepšil se systém rozpoznání textu... Pro vlastní posouzení vhodnosti je stále užitečný externí nástroj s mřížkou (grid overlay tool), doporučujeme označení 5 oddílů mřížky k posouzení, zdali bude vaše reklama shledána přijatelnou... Stále si vyhrazujeme právo posledního slova při posuzování kvality reklamy a toho, zdali je obrázek v rozporu s „pravidlem 20 %"."

Kompletní definici zmíněného pravidla nabízí Help Center. Výše odkazovaný grid overlay tool umožňuje nahrát vlastní fotografii reklamy, a lépe odhadnout, kolik procent obrázku text zabírá. Fotografie níže ukazuje testování typové reklamy v tomto nástroji, kdy text zabírá nikoliv doporučovaných 5 boxů mřížky, ale 8 – ty tvoří 32 % obrázku.


Výjimka z pravidla existuje ve dvou případech u snímků:

  • kde jsou zachyceny produkty v reálné situaci nebo u snímků produktů s pozadím
  • kde je text na samotných produktech

Zdroj: InsideFacebook

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.