Facebook plánuje spustit vlastní audio místnosti

23. 3. 2021 | Milada Zemanová
Popularita audio aplikace Clubhouse přiměla další platformy, aby se touto oblastí začaly zabývat. Po Twitteru přichází i Facebook s vlastním řešením.

S příchodem sociální sítě Clubhouse se okamžitě zvedla vlna zájmu o audio platformy a Facebook se chce na této vlně svézt. Vývojář Alessandro Paluzzi v rámci back-end části Facebooku objevil informace, které naznačují, že se tato síť chystá spustit vlastní klon aplikace Clubhouse.

Aktuálně se zdá, že na Facebooku vzniknou audio místnosti, které umožní tvůrcům vytvářet audio vysílání. K němu se zájemci budou moci připojit a aktivně se zapojit. Screen níže naznačuje, jak může volba místnosti vypadat.

Obrázek

Audio místnosti od Facebooku by měly plnit stejnou funkci jako ty na Clubhouse, případně jako Spaces od Twitteru. A pokud se Facebooku toto spuštění skutečně podaří, tak to bude zajímavý nástroj, jakým mohou tvůrci oslovit své fanoušky a followery. Současně tak získají prostor pro maximalizaci svého dosahu a budování komunity.

Oproti ostatním audio sociálním sítím má Facebook velkou výhodu ve svých stávajících Skupinách. V nich je každý měsíc aktivních více než 1,8 miliardy uživatelů. A tak lidé, kteří spolu pravidelně interagují formou komentářů, se nyní budou moci potkat v audio místnostech. Komunikace založená pouze na audiu je navíc pro mnohé uživatele atraktivní, protože odpadá vizuální prvek, který je pro řadu lidí výstupem z jejich komfortní zóny.

Prozatím není zřejmé, kdy Facebook své audio místnosti spustí a jak budou reálně vypadat. Lze ovšem očekávat, že pokud se s nimi bude kvalitně a aktivně pracovat, stanou se přínosem pro tvůrce i pro značky.

Clubhouse se tak současně ocitne pod dalším tlakem, aby se rozvíjel a zapracoval na možnostech monetizace. Jen tak si udrží přízeň svých nejlepších tvůrců.

Zdroje: Social Media Today, Digital Information World

Kam dál?

Místnosti Twitter Spaces jsou kopií Clubhouse a uživatelé je mohou navštívit už nyní. Od dubna budou mít uživatelé možnost vlastní místnosti zakládat. Chytne se toho dost ze 192 milionů denních uživatelů Twitteru, aby se na Clubhouse zapomnělo?

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.