Facebook plánuje zrušit více než polovinu svých reklamních formátů

7. 6. 2013 | Petr Michl

Dokážete vyjmenovat všech 27 reklamních formátů Facebooku? Nebojte, mají s tím problémy i tam, kde je vymysleli. I proto včera zástupci Facebooku na konferenci v Menlo Parku ohlásili, že v dalších 6 měsících plánují zrušit více než polovinu z nich. Důvodem je především snaha o zpřehlednění nabídky a také prostý fakt, že mnoho formátů slouží stejnému účelu.

Obětí zúžení nabídky má být i velice populární formát Sponsored Story. Účel sponzorovaných příspěvků v podobě dodávání sociálního kontextu („Jan Novák likes FB Page XY" nad příspěvkem dané stránky) bude dodáván automaticky, třeba u propagovaného příspěvku obsahujícího fotografii. Tyto změny mají proběhnout už na podzim.

Zmizí také ne tak často využívaný formát Questions. Ve Facebooku se rozhodli, že se stránky mohou zeptat fanoušků ve statusu a získat odpovědi v komentářích.

Otázky už nějakou dobu nefungují u fyzických osob a skutečně byly pouze nepříliš používaným doplňkem. Poměrně krátký život ovšem čeká Offers. Ty představovaly zajímavé možnosti propagace slevových a jiných nabídek. Uživatel si zaklikl nárok na nabídku (většinou slevu), před vypršením limitu na její uplatnění mu přišla notifikace například s výzvou pro platbu. Nyní je má nahradit obyčejný Promoted Post, kdy si nějaké mechanismy připomínky bude muset řešit až zadavatel na svých stránkách.

Facebook také plánuje zvýšit konzistenci vzhledu jednotlivých reklamních fomátů pro desktop i mobilní zařízení. To by mělo umožnit jejich rychlejší tvorbu a pravděpodobně i povzbudit používání reklam pro mobilní platformu. Tyto změny se mají objevovat již na konci června.

Zdroj: newsroom.fb.com

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.