Facebook pomáhá - fousáči z hnutí Movember mu vděčí za 14 milionů dolarů

17. 9. 2012 | Bednářová Daniela
Případová studie - Movember - jak může být propagace na Facebooku účinná.

Podzim se pomalu blíží a s ním i jeden specifický měsíc v roce - Movember (složenina slov moustache (knír) a november (listopad)). V tomto kalendářním měsíci si muži pěstují knír (slangově MO) na důkaz svého zapojení do kampaně zacílené na mužské zdraví. Hnutí Movember se po celém světě snaží získat finanční prostředky na léčbu onkologických onemocnění - například na rakovinu prostaty, které ročně podlehne jen v České republice přes 1600 mužů.

Kampaň běží již 8 let, ale teprve v několika posledních letech došlo k jejímu masovému rozšíření. Jedním z nejúčinnějších prostředků, který pomohl hnutí Movember oslovit více lidí a získat více finančních prostředků, byl Facebook. Jen díky největší sociální síti světa se podařilo vybrat kolem 14 milionů dolarů. Z Facebooku na oficiální stránky Movember.com přišlo kolem 30 % všech lidí. Počet fanoušků se po zlepšení aktivit na největší sociální síti zvýšil o 166 %

Celkově se hnutí Movember v loňském roce podařilo vybrat 126 milionů dolarů a do kampaně se zapojilo přes 850 000 Mo Bratrů a Mo Sester - tak se ozančují příznivci a podporovatelé hnutí. Jejich poznávacím znamením je knír. Muži začínají 1.listopadu s hladce oholenou tváří a v průběhu měsíce si pěstují kníry různých podob, tvarů a velikostí. Díky Facebooku celá událost získala sociální rozměr, účastníci mohli sdílet své zážitky a fotografie mapující vznik kníru.

 

Facebook pomohl, aby se hnutí dostalo do povědomí více lidem, a to byl jeden z cílů kampaně. Výzvy k registraci a jednodušší dárcovství také přispěly k celkové sumě. Přes Facebook si mohli Mo Bratři a Mo Sestry pronajmout knír jiného Mo Bratra za 1 dolar na den, u nás se pak dělaly aukce knírů slavných osobností. Kromě sdílení unikátních příběhů, originálních fotek a vybírání peněz se přes Faecbook zvalo i na speciální akce. Česká odnož hnutí Movember se v roce 2011 slavnostně sešla s příznivci v pražském klubu SaSaZu na GALA party. Vyčerpávající informace a data o úspěchu Movember si můžete přečíst v čerstvě vydané případové studii.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.cz.movember.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: