Facebook povoluje značkám svázat jejich Stránky se Skupinami

24. 7. 2017 | Petr Michl
Facebookovým Stránkám se otevírá svět Skupin plný aktivních uživatelů a velkého dosahu příspěvků. Zatím s nimi mohou svázat svou Stránku a komunikovat s ní ve Skupině svým jménem.

Facebookové skupiny jsou již delší dobu jedním z nejživějších organizmů na Facebooku se skvělým dosahem a enagagementem u příspěvků. Dosud to ale byla zóna, která byla značkám oficiálně  zapovězená. To se nyní mění. Facebook deklaroval, že dovolí značkám, aby mohly své Stránky se Skupinami oficiálně spojit.

K čemu může být něco takového dobré? Především pro transparentnější komunikaci s fanoušky. Test této novinky probíhal již od jara. Díky němu se mohla například kabelová televize HBO oficiálně přihlásit k fanouškové Skupině svého seriálu „Big Little Lies" a komunikovat v rámci ní přímo jako HBO. Předtím tak mohla činit jen přes osobní uživatelské účty.  Dle vyjádření šéfky pro digitální a sociální média, Dany Flax, že to konverzaci značky s fanoušky jen ulehčilo. Oficiální účet HBO má přeci jenom na první pohled viditelnější punc pravosti a toho, že ve vztahu k seriálům vlastní produkce ví, o čem mluví.  

Obecně jsou Skupiny pro značky možností, jak komunikovat se super fanoušky, se skutečnými ambasadory. Facebook uvádí, že smysluplnost svázání Skupin se značkou viděli na Skupině PostThis – from The Washington Post. Tu začali novináři z deníku The Washington Post a funguje jako „dopisy redakci“ s možností odpovídat veřejně a v reálném čase. Navíc umožňuje zájemcům prozradit více o tom, jak vznikaly konkrétní články.

 

 

Reklamní možnosti u Skupin jsou nadále omezené

Skupiny přitom byly pro Facebook jakousi poslední baštou pro propojování lidí dle podobných zájmů, bez reklam, jen proto, že se mají o čem bavit. Něco z tohoto ducha je zachováno i nadále tím, že trvá  stav, kdy značky nemohou své příspěvky ve Skupinách propagovat.

Nejde je ani cílit reklamou přes Custom Audiences. K dispozici není také možnost vytvořit Lookalike Audience na základě toho, jaká je skladba uživatelů konkrétní Skupiny.

Druhy Skupin

I u Skupin svázaných s konkrétní stránkou existují ty samé varianty jejich podoby. Mezi nimi jsou:

  • „Veřejná“ Skupina (všichni mohou vidět obsah Skupiny a její uživatele, stejně tak se lze bez jakýchkoliv limitů stát jejím členem)
  • „Uzavřená“ Skupina (kdokoliv může Skupinu najít a vidět její uživatele, příspěvky v ní jsou ale dostupné jen členům, kteří také rozhodují o přijetí členů nových).                                                    
  • „Tajná" skupina (způsob přidávání nových členů funguje stejně jako u „uzavřené“ Skupiny. Uživatelé mimo ni nevidí stávající členy a její příspěvky)                                                                                                                                                        


Zdroj: SocialMediaToday.com


Jak spojit Skupinu se značkou

Pokud již máte vytvořenou Skupinu, kterou chcete svázat s vaší značkou, měla by být v záložce „Groups“ k dispozici možnost „Link Group“. Tento akt může udělat pouze stávající admin konkrétní Skupiny i Stránky skrze svůj osobní účet.

Majitelé takto provázené Skupiny v ní mohou komunikovat jménem značky, jako popisujeme výše na případě HBO. Stále je ale přítomna možnost mluvit skrze individuální uživatelské účty. 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.