Facebook představil nové inzertní reporty a specifikoval obsah, u kterého nebude jeho reklama

15. 9. 2017 | Milada Zemanová
Facebook bude nově inzerentům říkat, kde se zobrazily jejich reklamy. Současně vymezil 9 obsahových kategorií, které budou zcela bez reklamy. Mezi nimi je například násilí, explicitní obsah i nevhodný jazyk.

Facebook stále častěji spojuje reklamy inzerentů s jiným obsahem, jako jsou například články, mobilní aplikace či videa. A toto logicky vyvolává otázku, kde se tedy reklamy zobrazují a jestli je dané zobrazení v nejlepším zájmu inzerenta. V tomto ohledu se chce Facebook stát více transparentním a bude proto značky informovat, kde se jejich obsah objevuje.

Reporty po zobrazení reklam

Příští týden Facebook spustí reporty, které budou inzerenty informovat o tom, na stránkách jakého média (myšleno primárně v rámci Instant Articles, pozn. red.), v jakých mobilních aplikacích a u jakých videí, se zobrazily jejich reklamy. Společnost také uvedla, že kromě umístění kampaně bude report obsahovat informace o vydavatelích a tvůrcích obsahu, který byl spojen s reklamami. Tyto reporty však nebudou odkazovat jednotlivá videa ani URL adresy.

Chystané přehledy o umístění reklam jsou pro inzerenty zcela zásadní. Velké mediální agentury nakupující reklamy, včetně GroupM společnosti WPP a DigitasLBi společnosti Publicis Groupe, v poslední době radily firmám, aby nekupovaly FB reklamy právě z důvodu nedostatečné kontroly nad umístěním těchto reklam.

Facebook se proto těmito kroky snaží naklonit inzerenty na svou stranu. Od minulého roku mají navíc inzerenti k dispozici tzv. blocklist, kam mohou uvést, s jakým obsahem nechtějí své reklamy spojovat.

Zablokování obsahu pro reklamu

Aby Facebook ještě více uklidnil inzerenty, rozhodl se vymezit typ obsahu, které nesmí obsahovat reklamy zakoupené prostřednictvím Facebooku. Nové standardy vycházejí z pravidel, které se již vztahují na vydavatele v reklamní síti Facebook a nyní se rozšiřují i na jednotlivé tvůrce a vydavatele.

V případě porušení pravidel, Facebook odstraní reklamy z obsahu a upozorní příslušného autora nebo vydavatele, který se bude moci následně proti tomuto rozhodnutí odvolat.

Celkem se jedná o 9 kategorií obsahu, ze kterých autoři a vydavatelé nebudou moci generovat zisky:

Zneužití dětských postav
Obsah, který zobrazuje rodinnou zábavu, ovšem s násilným, sexuálním nebo jiným nevhodným chováním. Může se jednat například o situace, kdy je dítě vážně zraněno, účastní se na kouření, pití, apod.

Tragédie a konflikty
Jedná se o obsah, který se zaměřuje na tragédie v reálném světě. Může se mimo jiné jednat o zobrazování smrti, obětí, fyzických zranění. Toto platí i v případě, kdy je záměrem šířit povědomí nebo vzdělání. Patří sem také zobrazování přírodních katastrof, kriminality, onemocnění, apod.

Diskutované sociální otázky
Facebook uvedl, že obsah, který je pohoršující, ponižuje nebo znevažuje lidi, skupiny nebo nehody, není vhodný pro reklamy. Dále sem patří obsah, který zobrazuje nebo propaguje útoky na lidi nebo skupiny a platí to i v případě, kdy se jedná o zprávy.

Násilný obsah
Do této kategorie patří obsah zobrazující hrozby nebo násilné činy proti lidem nebo zvířatům. Jedná se například o souboje, týrání zvířat nebo lidí ale i nadměrné grafické násilí v rámci videohry.

Obsah pro dospělé
Jedná se o obsah, ve kterém hraje roli nahota, včetně zobrazování osob v explicitních nebo sugestivních pozicích. Stejně tak zobrazování aktivity, které jsou opět příliš sugestivní nebo sexuálně provokativní.

Zakázaná aktivita
Tato kategorie zahrnuje obsah usnadňující nebo propagující prodej či používání nezákonných, nelegálních produktů, služeb nebo činností. Příkladem může být koordinovaná trestná činnost, užívání drog a vandalismus.

Explicitní obsah
Zobrazování krve, otevřených ran, tělesných tekutin, operací a jiných záběrů, které mají být šokující či nechutné, jsou již také na seznamu obsahu, pro který je zakázaná inzerce.

Užívání drog nebo alkoholu
Obsah zobrazující nebo podporující nadměrnou konzumaci alkoholu, kouření nebo užívání drog.

Nevhodný jazyk
Mezi vyloučeným obsahem pro inzerci je i takový, který obsahuje hanlivý jazyk, včetně urážení určitých skupin lidí.


Zdroje: Marketing Land, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.