Facebook představil nové nástroje v boji proti dezinformacím o nemoci COVID-19 a vakcíně

10. 2. 2021 | Milada Zemanová
Společnost Facebook si je vědoma, že jsou její platformy využívány k šíření lživých informací. Uveřejnila proto doplněný seznam informací, které bude z Facebooku i Instagramu odstraňovat. Účty nabádající lidi, aby se nenechali očkovat proti COVID-19, budou penalizovány.


Zdroj: Fake News na Shutterstock

Koronavirové onemocnění stíhající celou planetu bohužel doprovází i záplava dezinformací. Jen v loňském roce dosáhly dezinformace o koronaviru a očkování několika miliard zobrazení . Facebook průběžně proti falešným informacím bojuje a podniká kroky, aby zvýšil důvěru v očkování a ochranu zdraví ve společnosti.

Nově společnost Facebook představila nástroje, které mají lživé informace odstranit ze sociálních sítí Facebook a Instagram. Příspěvky obsahující některé z následujících tvrzení jsou nově zakázané:

  • COVID-19 byl vytvořen člověkem.
  • Vakcíny nejsou účinné při prevenci onemocnění, před kterým mají chránit.
  • Je bezpečnější se koronavirem nakazit než se nechat očkovat.
  • Vakcíny jsou jedovaté, nebezpečné, způsobují autismus.

Kompletní přehled zakázaných tvrzení o COVID-19 si můžete přečíst na webu Facebooku. Zmíněná pravidla jsou již v platnosti a Facebook upozornil, že se důkladně zaměří na veškeré Stránky, Skupiny a účty, které tato pravidla porušují.

Dále dochází k vylepšování výsledků vyhledávání. Ve chvíli, kdy uživatelé hledají výrazy spojené s očkováním či onemocněním COVID-19, zobrazí se jim relevantní výsledky od ověřených autorit či potvrzené kontrolory třetích stran. Na Instagramu by navíc mělo být těžší najít účty, které uživatele odrazují od očkování. Tato úprava na Instagramu by se měla projevit během nadcházejících týdnů.

Sdílení důvěryhodných informací o vakcíně

Facebook mimo jiné spolupracuje se zdravotnickými organizacemi a leadry a společně publikují kampaně věnované pravdivým informacím o očkování proti koronavirovému onemocnění. Za tímto účelem Facebook uvolnil kredit na inzerci v hodnotě 120 milionů dolarů, díky kterým mohou ministerstva zdravotnictví, nestátní neziskové organizace a specializované agentury OSN oslovit miliardy lidí po celém světě.

Facebook se dále spojil s více než 450 organizacemi v 70 zemích v rámci programu Data for Good. Tento program poskytuje užitečná data nasbíraná Facebookem a v tomto případě opět pomáhá v boji proti dezinformacím spojených s koronavirem.

Zdroj: Facebook

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.