Facebook rozšiřuje svou vzdělávací iniciativu do Evropy

24. 1. 2018 | Milada Zemanová
V rámci programu Community Boost chce Facebook do roku 2020 proškolit milion lidí v Evropě. Zaměří se na internetové dovednosti, mediální gramotnost a online bezpečnost.

Facebook oznámil, že rozšíří svůj volně přístupný vzdělávací program s názvem Community Boost i do Evropy. V rámci něj se zájemci zaměří na internetové dovednosti, mediální gramotnost a bezpečnost online a budou se moci zapojit jak samostatní uživatelé, tak podnikatelé.

Podle dosavadních informací by program Community Boost měl být k dispozici primárně pro skupiny, které nemají snadný přístup k technologiím. Jedná se tedy převážně o staré a mladé lidi, a také například uprchlíky.

V rámci této iniciativy se Facebook spojil se vzdělávací agenturou Freeformers a do roku 2020 chtějí společně vzdělat 300 000 lidí napříč šesti evropskými zeměmi, konkrétně ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii a Polsku.

Community Boost program bude probíhat online i offline. Například v Británii má být proškoleno 12 500 lidí osobně a dalších 37 500 online.

Zakladatel a CEO společnosti Freeformers, Gi Fernando, k celé spolupráci uvedl:

„Chceme pomoci jednotlivcům získat dovednosti, díky kterým snadno získají zaměstnání a budou úspěšní a produktivní v digitálním světě."

Souběžně by měla být otevřena tři digitální vzdělávací centra. Ta by se měla nacházet ve Španělsku, Itálii a Polsku a spolupracovat s místními organizacemi.

Zdroj: Freeformers

Sheryl Sandbergová, provozní ředitelka Facebooku, pro Reuters uvedla:

„Lidé se obávají, že kvůli digitální revoluci zaostávají. Chceme se proto ujistit, že investujeme do digitálních dovedností, abychom lidem zpřístupnili dovednosti, které potřebují, aby se mohli uplatnit v digitální ekonomice.“

Zmíněný program je sice pro účastníky zdarma, nicméně Facebook tímto krokem chce získat více uživatelů pro svou platformu a současně je přivést k využití inzertních možností. Kromě zmíněné výuky má program pomoci podnikatelům se získáním nových zákazníků, nejen místních, ale i z celého světa.

Mediální gramotnost má také přidat na důvěryhodnosti této sociální sítě, která je v poslední době osočována z profitování na falešných zprávách.

Facebook se k celé iniciativě na svém blogu vyjádřil následovně:

„Od roku 2011 jsme do digitálního vzdělávání investovali již více než 1 miliardu dolarů, které pomohly malým podnikům všude na světě. Náš program Boost your business proškolil statisíce podniků a dalších více než jeden milion podnikatelů využívá náš vzdělávací online hub Blueprint. A přes 70 milionů malých podniků si vytvořilo svou Stránku a získalo tak online prezentaci zdarma.“

Program Boost your business představuje podnikatelům nástroje, přehledy a tipy pro úspěch na Facebooku a Instagramu. A vzdělávací hub Blueprint nabízí řadu online kurzů na základě toho, které dovednosti se chcete naučit.

Facebook se těmito kroky snaží vyvolat pozitivní PR a plánuje v této své iniciativě pokračovat i nadále. Ve Velké Británii například spustí reklamní kampaně, ve kterých malí podnikatelé uvedou, jak jim Facebook pomohl v jejich byznyse.

Vzdělávání veřejnosti slaví úspěch. Například vzdělávací platforma Digitální garáž od Googlu je v českém prostředí dostupná od roku 2016 a za tuto dobu ji úspěšně absolvovaly již desetitisíce lidí.

Změny v danění

Vzhledem k řadě negativních reakcí, kterým Facebook v poslední době čelí, není divu, že se snaží ukázat i v tom dobrém světle. Do nedávna Facebook například všechny své příjmy danil v Irsku, nicméně i toto se mění. Společnost Facebook za minulý rok zaplatila ve Velké Británii daň ve výši 5,1 milionu liber. A to i navzdory i navýšení zisku, který je téměř čtyřnásobný díky rostoucímu prodeji reklamy.

Nově by měl danit příjmy z reklamy v těch zemích, kde byly realizovány. Týká se to ovšem pouze příjmů z reklam firem, které byly zajištěny přes prodejní tým Facebooku. Nicméně v případě, že by tato sociální platforma danila své příjmy v každé zemi standardně, místní vlády by mohly realizovat více podobných programů jako Community Boost. A navíc by mohly být širšího zaměření a ne pouze takového, ze kterého může profitovat primárně Facebook.

Zdroje: Facebook, Techcrunch, Reuters, Freeformers

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.