Facebook se pouští do crowdfundingu. Nový nástroj Fundraiser pomáhá dobročinným organizacím

20. 11. 2015 | Kateřina Tauchenová
Facebook vstupuje na pole crowdfundingu. Jeho nový nástroj Fundraiser využívá všech výhod sociálních sítí, a je proto velkým konkurentem všech platforem dosud využívaných k získávání příspěvků na dobročinné aktivity.

Facebook poslední dobou čím dál více rozšiřuje oblast svojí působnosti. Po spuštění několika funkcí usnadňujících online nakupování nyní začíná pronikat i do další oblasti, a to do crowdfundingu. Včera totiž společnost spustila fungování nového nástroje  Fundraiser určeného pro neziskové organizace, které díky němu mohou vytvořit facebookovou stránku pro svou dobročinnou kampaň, zveřejňovat videa vysvětlující jejich cíle a také shánět peníze pro své sbírky. Díky nástroji mohou také uživatelé sdílet příspěvky neziskových organizací s call-to-action tlačítky, díky kterým mohou jejich přátelé dané organizaci přispět, aniž by museli otevírat novou webovou stránku. Fundraiser tak svými funkcemi může směle konkurovat platformám zaměřeným právě na dobročinné sbírky, jako je například Crowdrise.

Nástroj je aktuálně sice určen pouze pro neziskové organizace, ale to se může brzy změnit, a Fundraiser tak může začít sloužit i běžným firmám, a být tak konkurencím třeba i v USA velmi oblíbené platformě pro začínající firmy Kickstarter. Pro příklad podobného vývoje nemusíme chodit daleko - i tlačítko „Buy Now“ totiž mělo původně sloužit výhradně k dobročinným účelům. Facebook ho spustil v roce 2013 jako Charity Donate Button, tedy tlačítko sloužící k okamžitému poslání příspěvku charitativním společnostem.

 

Sociální sítě se obecně zdají být velmi úspěšnou platformou pro získávání finančních příspěvků pro dobročinné organizace. Málokdo totiž cíleně navštěvuje stránky výhradně určené k vybírání peněz na dobročinné účely, aby tam mohl utratit nějaké peníze. Na druhou stranu, pokud na výzvu k přispění narazí během procházení facebookových příspěvků, je mnohem větší pravděpodobnost, že na věc skutečně přispěje. Díky novému nástroji navíc uživatel vůbec nemusí opustit Facebook, aby mohl přispět, což eliminuje množství uživatelů, kteří by si mohli svůj úmysl přispět rozmyslet během cesty na finální příspěvkovou stránku.

Crowdfundingové kampaně na Facebooku mohou nabídnout nejen větší množství přispěvatelů, ale i obecně větší povědomí o probíhajících akcích. Fundraiser totiž dovoluje alespoň symbolicky podpořit kampaň i těm uživatelům, kteří na ni nechtějí přispět reálnou peněžní částkou – mohou se kampaně „zúčastnit“ a díky tomu dostávat upozornění na aktualizace, moci přispívat na zeď kampaně či jednoduše pozvat své přátele, aby přispěli, nebo se také zúčastnili. Na rozdíl od osud používaných platforem tak Facebook umožňuje organizacím mnohem lépe a jednodušeji komunikovat se svými přispěvateli, vyzývat je k šíření kampaně a získávat nové příznivce.

Usnadnění podpory dobročinných projektů ale nejen vydělává peníze. Celkově také zapadá do mise Facebooku tím, že pomáhá a zároveň spojuje lidi. Crowdfungingové projekty jsou totiž jednou z mála věcí, kvůli kterým, se lidé dokáží skutečně dát dohromady a „bojovat“ za společnou věc. Ať už je to nějaký vynález, unikátní umělecký projekt nebo úmysl pomoci dobré věci, crowdfunding vytváří komunity lidí, kteří se o danou aktivitu skutečně zajímají. Vůbec přitom nezáleží na to, zda jsou to lidí ze stejného států, nebo z opačných konců světa; přátelé či lidé, kteří se v životě nepotkali. Důležité je, že věří ve stejnou věc. A právě ve spojování lidí se stejnými názory je Facebook skutečně dobrý. Proto se zdá, že crowdfunding může být opravdu jeho parketou.

Zdroj: Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.