Facebook spouští nový reklamní formát inspirovaný katalogy

14. 9. 2017 | Kateřina Tauchenová
Facebook oznámil spouštění nového reklamního formátu, který je postaven na nejlepších prvcích jednoho z tradičních marketingových materiálů – katalogů.

O novince jako první informoval server Business Insider, podle kterého je nový formát reklam nazýván „Lifestyle templates“ (šablony životního stylu). Po kliknutí na reklamu využívající tento formát bude uživatel z news feedu přesměrován do interaktivního zobrazovacího prostředí, kde se mu postupně detailně zobrazí všechny produkty zahrnuté v původním obrázku reklamy.

Zatímco klasické facebookové reklamy svým způsobem tlačí uživatele k okamžitému nákupu produktu, Lifestyle templates slouží jako inspirace. Uživatel si může prohlížet jak celé obrázky např. bytových interiérů, tak i rozklikávat jednotlivé produkty, které se v nich vyskytují, a číst si o nich detailní informace – podobně jako v papírovém katalogu.

Posunutím obrazovky dolů se pak uživatel dostane na „další stránku“ katalogu.

Pokud uživatele některý produkt zaujme, klikne na tlačítko koupit a Facebook jej přesměruje přímo na stránky inzerenta, kde je možné produkt zakoupit.

Nový formát vypadá jako kombinace staršího facebookového formátu Collections a instagramových Shopping Tags, které umožňují uživatelům zobrazit detaily o produktu přímo v rámci fotky, na které se nachází.

Tato kombinace funkcí dává uživateli při prohlížení Lifestyle templates pocit, že skutečně listuje katalogem produktů. Jak serveru Business Insider vysvětlil ředitel monetizačního marketingu na Facebooku Graham Mudd:

„Je vcelku zřejmé, že míra zájmu, odezvy a konverzí v případě katalogů klesá, ale pro některé prodejce jsou stále opravdu důležitým kanálem. Není proto divu, že hledají způsob, jak přenést katalogy do digitálního prostředí a oživit jejich prodejní sílu. A v tom jim chceme pomoci.“  

Nový formát by mohl díky přímému propojení na stránky inzerenta zajistit vyšší míru konverze z reklam a zároveň umožnit inzerentům vytvářet zajímavější a kontextuálnější reklamy, které budou na uživatele působit mnohem přirozeněji než jen obyčejné reklamy s produktovými fotkami.

Nový formát začal být v jednotlivých zemích postupně spouštěn od včerejška. V USA už jej tedy inzerenti pravděpodobně mají k dispozici, ale v Česku si na něj budeme muset ještě chvíli počkat.

Kam dál?

Lifestyle templates jsou částečně inspirovány formátem Collections, který spojuje video s produktovým katalogem. Tento formát Facebook představil teprve letos v březnu.

Zdroj: Social Media Today

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.