Facebook spouští obchody na WhatsApp a dává Marketplace další funkci

24. 6. 2021 | Beáta Vaňková
Facebook oznámil řadu nových nástrojů pro nakupování, včetně obchodů (Shops) na WhatsApp a automatickém zobrazení nabídek z Facebook Shops na Marketplace.

Oznámení o nových aktualizacích učinil v živém vysílání generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg. Uvedl, že obchody na Facebooku a Instagramu (tedy Facebook a Instagram Shops) nyní měsíčně navštíví více než 300 milionů návštěvníků a na jeho platformách je měsíčně více než 1,2 milionu aktivních obchodů. To jsou povzbudivé důvody, proč se Facebook snaží integrovat e-commerce do svých platforem ještě hlouběji.

Největší novinkou je nakupování ve WhatsApp, které firmám umožní prezentovat celý svůj obchod v rámci této aplikace. Uživatelům se tak dostane další způsob, jak najít relevantní produkty a spojit se s firmou přímo v chatu, když budou chtít před zakoupením produktu doplnit nějaké informace.

Ačkoliv je WhatsApp nejpoužívanější aplikací pro zasílání zpráv na světě, monetizace tohoto publika byla obtížná. Uživatelé zde totiž nechtějí reklamy ve svých vláknech soukromých zpráv nebo ve statusech. Ani vlastní verze Stories se neosvědčila. To donutilo Facebook hledat jiné alternativní modely, z nichž nejslibnější bylo usnadnění obchodování přímo v aplikaci.

Zuckerberg také uvedl, že podnikům bude stačit založit svůj obchod pouze jednou, aby fungoval napříč Facebookem, Instagramem i WhatsAppem.

Facebook Shops na Marketplace

Jak můžete vidět níže, výpisy produktů z Shops se rozšíří navíc na Marketplace. To poskytne značkám více možností, jak se spojit se zájemci o nakupování.

Firmy, které si navíc zřídily službu Shops, nebudou muset dělat nic navíc, aby se jejich produkty zobrazovaly na Marketplace a v souvisejícím vyhledávání. Facebook zatím testuje, jak nejlépe postupovat dál, ale bude to další způsob, jak podpoří rozšířené nákupní chování v aplikaci.

Zuckerberg také uvedl, že Facebook brzy nabídne nové, personalizované reklamy v Shop ads, které budou zobrazovat položky na základě individuálních nákupních preferencí a minulého chování lidí. Reklamy budou uživatele směřovat na obchod, který je v souladu s jejich zájmy.

Zdroje: Social Media Today, Techcrunch

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.