Facebook testuje možnost přidávání příspěvků do skupin jménem stránek

30. 3. 2017 | Kateřina Tauchenová
Komercializace Facebooku pokračuje. Vybrané firmy mohou v testovacím režimu přidávat příspěvky do skupin jménem své facebookové stránky. Dosud přitom byly skupiny striktně vyhrazeny pouze pro běžné uživatele.

Vytváření komunit příznivců určité značky na sociálních sítích přináší mnoho výhod – lepší zákaznický servis, jednodušší krizovou komunikaci a v neposlední řadě i možnost přímých výdělků. Nejlepší způsob vytváření komunit – tedy facebookové skupiny – je však zatím firmám zapovězen. Do skupin totiž mohou nyní přispívat pouze reální uživatelé Facebooku, a nikoliv stránky. To se však pravděpodobně brzy změní. Facebook začal testovat funkci, která vkládání příspěvků do skupin stránkám (a tedy i firmám a značkám) umožní.


Na screen shotu pořízeném britským social media specialistou Mattem Navarrou je vidět, že na jedné z jím spravovaných stránek se objevila možnost vytvořit jménem stránky skupinu, nebo tuto stránku propojit s některou již existující skupinou na Facebooku.

Tato funkce by pro firemní komunikaci na Facebooku znamenala velký krok vpřed. Skupiny totiž představují publikum, které je takřka dokonale segmentované dle zájmů. Při publikování příspěvku ve skupině navíc všem jejím členům přijde notifikace o novém příspěvku, díky čemuž má příspěvek mnohem větší dosah než při běžném publikování jménem stránky. (Množství notifikací, které uživatel od skupiny dostává, záleží na jeho vlastním nastavení těchto notifikací – může si přitom vybrat ze 4 variant: oznámení o všech příspěvcích, o hlavních příspěvcích, o příspěvcích svých přátel, nebo může dostávání notifikací úplně vypnout. Při připojení do nové skupiny je pro každého uživatele defaultně nastaveno upozornění pouze na Hlavní příspěvky, tedy na příspěvky, které Facebook sám vyhodnotí jako důležité, a na ty, které přidali přátelé daného uživatele – pozn. red.) Mnohé firmy tak toto omezení obcházely tím, že firemní příspěvky do skupin vkládaly z osobních účtů svých zaměstnanců, nebo – v horším případě – k tomuto účelu vytvářely nové falešné profily.

Už v lednu loňského roku přitom Facebook označil skupiny jako „podceňovaný produkt, který by mohl sloužit mnohem lépe, kdyby lidé rozuměli jejich fungování“. Od té doby společnost jejich fungování věnovala zvýšenou pozornost a přidala také nové funkce – například možnost vytvoření vstupního testu před přijetím do skupiny, vytváření záložek pro jednotlivá diskusní témata, nebo vysílání živého videa v rámci skupiny.

A čeho konkrétně mohou značky díky komunikaci ve skupinách dosáhnout? Kromě výše zmíněného relevantního publika a notifikací o nových příspěvcích je velkou výhodou to, že budou moci vlastním jménem odpovídat na otázky spojené s jejich produktem či oblastí, v níž působí. Díky tomu, že odpověď bude přidaná přímo jménem stránky dané firmy, nebudou mít ostatní uživatelé pochybnosti, zda se jedná o ověřenou a oficiální informaci, či jen něčí názor nebo domněnku. Dále budou firmy moci ve skupinách aktivně vyhledávat obchodní příležitosti – podobně, jako to nyní některé dělají na Twitteru – a zapojovat se do relevantních diskuzí či nabízet pomoc a řešení probíraných problémů. Vzhledem k tomu, že skupiny na Facebooku už používá více jak miliarda jeho uživatelů, existují skupiny věnovaní nejrůznějším zájmům, produktům, pracovním příležitostem i životnímu stylu, takže si tu „svou“ vybere každá firma. Velký potenciál pak mají skupiny i v oblasti HR – nabídky práce už nebudou muset vkládat personalisté pod svým vlastním jménem, ale bude možné je publikovat rovnou jménem dané firmy.

Na druhou stranu s sebou otevření skupin nese i jistá rizika. Tím největším je asi potenciální spamování skupin komerčními příspěvky. Pokud ale stránka bude do skupiny přidávat příliš mnoho příspěvků nebo informace nerelevantní k tématu skupiny, bude v pravomoci správce danou stránku ze skupiny vyloučit stejně tak, jako je tomu u běžných uživatelů Facebooku.

Zatím sice bohužel není jasné, jakému množství stránek a v jakých zemích Facebook tuto funkci zpřístupnil. Oficiální stanovisko firma zatím nevydala.

Zdroj: Social Media Today

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.