Facebook testuje reklamy uprostřed live videí

4. 8. 2016 | Petr Michl
Live videa jsou televizním vysíláním pro mladou generaci. A TV si žádá reklamní bloky uprostřed pořadů. Přesně něco takového Facebook chystá.

Mark Zuckerberg nepatří mezi příznivce pre-roll reklam u videí. Nyní se ale zdá, že přichází nová cesta monetizace čím dál populárnějšího video obsahu. Facebook testuje reklamy spouštěné v rámci živých vysílání.

Facebook bere live videa jako velkou příležitost. Nedávno dokonce unikla informace o tom, že platí médiím a celebritám, aby tento formát využívaly. Zároveň je známé, že zobrazování live videí značně upřednostňuje ve svém feedu. Ostatně, když váš Facebook přítel nebo někdo, koho sledujete, zahájí živé vysílání, jste na to upozorněni notifikací. Pro největší sociální médium je tento formát tak důležitý mimo jiné, protože dokáže engagement uživatelů protáhnout na dlouhé minuty a to je velká změna oproti videím ve feedu Facebooku, u nichž platí heslo "čím kratší tím lepší". Své zaujaté diváky si totiž najde Jan Řežáb ze Socialbakers, který skrze Facebook Live zprostředkovává první dojmy z elektro-sporťáku BMW i8, i znuděná puberťačka ve skupině AbNormální, co hodinu chroupá chipsy a chrlí nadávky na hatery objevující se v komentářích. 

Facebook Live v sobě kombinuje narcistní prvky sebeprezentace v sociálních médiích s vysokou autenticitou a televizním vysíláním. A do televizního vysílání pochopitelně patří reklamní bloky. Jejich alternativou by pak byly právě mid-level" reklamy pouštěné již zaujatému divákovi.

Dle informací AdAge poskytnutých jedním z pracovníků mediálních agentur podílejících se na testu by se reklama měla objevit až po 5 minutách vysílání a její délka by neměla přesáhnout 15 vteřin. Inzerenti, kteří nyní platí za reklamy zobrazované před tzv. suggested videos, by měli mít možnost zamítnout, aby se jejich spoty v live videích objevovaly.


Zdroj: Vin Diesel / Facebook

Pro mnohé značky totiž může být odstrašující nevyzpytatelnost formátu. Trendy video lákající miliony diváků může být klidně vysíláním z demonstrace plné násilí a uprostřed něčeho takového rozhodně nechcete vysílat svou reklamu na popcorn. Na druhou stranu AdAge upozorňuje na to, že v některých případech funguje live video skvěle. Například Vin Diesel má na Facebooku přes 100 milionů followerů a nezanedbatelná část z nich minulý týden sledovala, když živě vysílal záběry z pozadí natáčení nového dílu filmové série Rychle a zběsile. Proložit takové vysílání zkráceným trailerem na tento film by jistě fungovalo vyloženě skvěle.

Úspěch u inzerentů tak bude pravděpodobně značně závislý na schopnostech Facebooku zaručit, že reklama bude vysílána u vhodného obsahu. Jistě něco takového potřebuje. Ve zpeněžení pre-roll reklam před autorským obsahem je totiž YouTube stále o mílové kroky napřed.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.