Facebook uvolnil API k měření Reakcí

15. 4. 2016 | Petr Michl
Značky už nebudou počítat fanouškům pouze zdvižené palce. Facebook uvolnil API, která umožňuje zapracovat vývojářům sledování Reakcí do jejich softwaru.



Značky už nebudou počítat fanouškům pouze zdvižené palce. Facebook uvolnil API (rozhraní pro programování aplikací - pozn. red.), která umožňuje zapracovat vývojářům sledování Reakcí do jejich softwaru.

Reakce byly představeny na konci února, ale bez API mohli social media manažeři značek počítat jednotlivá srdíčka, haha a smutné či naštvané smajlíky maximálně ručně. Již v druhé půlce března vytvořili vlastní nástroje pro jejich vyhodnocení české analytické společnosti Zoomsphere a Socialbakers. Druhá z jmenovaných firem včera bleskově reagovala na vydání API a rychle ji zapracovala.


Zdroj: www.socialbakers.com

Přes nástroje třetích stran se zapracovanou API zástupci značek uvidí nejen celkové počty reakcí, ale budou se moci dostat i na úroveň uživatele. To pomůže v identifikování potenciálních ambasadorů značky, ale také třeba těch, co jsou věčně naštvaní nebo smutní. I ti se totiž dají převrátit na vaši stranu.

Dle analýzy společnosti Unmetric tvoří 93 % všech reakcí stále lajky a dalších 4,6 % srdíčka, která mají k lajkům velmi blízko. Ostatní emoce zůstávají převážně nevyjádřeny. Socialbakers u včerejšího představení novinky ukázali statistiky portálů Mashable a Techcrunch. Je na nich vidět, jak u více odborného a technologicky zaměřeného obsahu na Techcrunch vládnou lajky mnohem více. Mashable věnující se také popkulturním memům a virálnímu obsahu obdržel výrazně více srdíček a nepoměrně více emoji pobavení Haha".


Zdroj: www.socialbakers.com

Zavedení Reakcí neznamená, že všichni uživatelé najednou začnou využívat nově dostupnou škálu emocí naplno. Přesto vám jejich sledování může být užitečné, a to například z těchto důvodů:

  • Budete mít lepší přehled nad tím, jak lidé reagují na vaše příspěvky. Zpětná vazba od fanoušku může ovlivnit celou vaši online obsahovou strategii.

  • Pro značky, které podnikají ve službách, je důležitá především alarmující reakce zloby. Nemusíte z něj mít strach z pohledu úspěšnosti postu. Facebook bere stisknutí této reakce stejně jako lajk. další příspěvky to nijak neovlivní a budou se stále objevovat i v newsfeedu „rozzlobených” uživatelů. Pro vás je to ale dobrá zpětná vazba a můžete problém skutečně nespokojených začít řešit.

  • Jedním z nejoblíbenějších druhů příspěvků jsou stále soutěže. Nové reakce se dají využít ke zvýšení engagementu a určení vítězů.

  • S reakcemi se může vylepšit vaše strategie na sociálních sítích. Můžete vybrat ty posty, které mají nejlepší ohlas a propagovat je.

  • Využít se také dají příspěvky s negativní odezvou. Ty vám pomohou se v předstihu připravit na potenciální PR krizi.

  • Influenceři hrají dnes velkou roli. Blíže se věnujte lidem, kteří reagují tlačítkem „super” (tedy srdíčkem) a více je zapojte k zesílení kladné odezvy na vaše posty.

Zdroje: SocialTimes, Facebook Developers Blog

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.