Facebook v prvním čtvrtletí roku 2013 - počty uživatelů rostou, nejrychleji přibývají ti z mobilních telefonů

3. 5. 2013 | BeDa
Facebook má stále více peněz z reklamy v mobilních telefonech. O reklamě na Instagramu ale Zuckerberg neuvažuje.

Jak si vedla největší sociální síť světa na začátku letošního roku? Odpověď na tuto otázku již známe, díky prezentaci výsledků 1. kvartálu 2013, kterou Facebook zveřejnil 1. května. Počet měsíčně aktivní uživatelů se vyhoupl na 1,11 miliardy, denně je to číslo skoro o půl miliardy nižší, ale pořád značně působivé - 665 milionů denně aktivních uživatelů.


Také platí to, co řekl Mark Zuckerberg o Facebooku při posledním ohlašování výsledků - že je Facebook mobilní společnost.

Z 1,11 miliardy měsíčně aktivních uživatelů, používá pro svůj přístup na Facebook 751 milionů z nich mobilní telefon. To je v meziročním srovnání nárůst o úctyhodných 54 %.


Nárůst počtu mobilních uživatelů se projevil i v příjmech z reklamy, kde mobilní reklama tvoří skoro třetinu (30 %) příjmů. V minulém čtvrtletí to bylo 23 %.


Celkové zisky vypočítal Facebook na 1,46 miliardu dolarů, v meziročním srovnání je to nárůst o 38 %. 85 % zisků největší sociální sítě světa tvoří příjmy z reklamy. Ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2012 je sice pozorovatelný pokles, ale jedná se o trend, který způsobuje velmi silný konec roku, kdy je během svátků na reklamu vynaloženo mnohem více peněz, než v jiné části roku.

Další reklamní příjmy by Facebooku mohla přinést i jeho akvizice Instagramu. I když zájemci o reklamu  v rámci této foto aplikace jsou, Mark Zuckerberg uvedl, že v blízké budoucnosti nemá v plánu umožnit na Instagramu reklamu.


Důvodů je hned několik - reklama by mohla zabrzdit rychlý nárůst uživatelů. Právě na začátku roku 2013 dosáhl Instagram na metu 100 milionů měsíčně aktivních uživatelů a roste tak rychleji než kdysi Facebook. A poslední snaha o změnu pravidel a naznačení budoucí implementace reklamy vyvolala mezi uživateli vlnu paniky.

Celou prezentaci o výsledcích Facebooku za první čtvrtletí najdete zde.


Zdroje: www.facebook.com, www.mashable.com, www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.