Facebook ve stínu COVID-19. Organický obsah roste, investice do inzerce klesá

26. 3. 2020 | Milada Zemanová
V zemích, které jsou nejvíce ovlivněné koronavirem, došlo k mnohonásobnému nárůstu využívání Facebooku. Současně v nich ovšem firmy omezují inzerci a cena za proklik se snížila téměř o polovinu.

Facebook v souvislosti s koronavirem čelí zvýšené aktivitě svých uživatelů. Například skupinová volání se navýšila hned několikanásobně. Facebook ve svém vyjádření také uvádí, že posílání zpráv vzrostlo o 50 %. Toto se týká zemí, které byly koronavirem ovlivněny nejvíce. V těchto zemích se současně zdvojnásobil počet hlasových a videohovorů na FB Messengeru a WhatsAppu.

Situace v Itálii

V Itálii dokonce lidé tráví na platformách Facebooku o 70 % více času. Počet zhlédnutí se na Facebook a Instagram Live během jednoho týdne dokonce zdvojnásobil. Skupinové hovory, kterých se účastní minimálně 3 lidé, se v této zemi navýšily o 1 000 % během posledního měsíce.

Data, která shromáždila společnost Socialbakers dále ukazují, že značky napříč Facebookem publikují více organického obsahu. Tento trend trvá od ledna 2020.

Snižování inzerce i ceny za proklik

Společnost Socialbakers analyzovala celkem 2 376 721 facebookových příspěvků od 40 563 firemních profilů. Tento průzkum probíhal v období od 1. ledna do 15. března 2020. Z těchto příspěvků zjistila, že počet placeného obsahu se snižuje, stejně tak cena za proklik. V západní Evropě například klesla CPC z ceny 0,43 amerického dolaru v prosinci na 0,20 v polovině března (Jedná se tedy o pokles z cca 11 Kč na 5 Kč, pozn. redakce). V severní Americe došlo v tomto období k poklesu z 0,64 na 0,32 dolaru.

Yuval Ben-Itzhak, CEO společnosti Socialbakers, k tomuto průzkumu doplnil:

„Naše data odráží to, co slyšíme od značek. Kvůli nejistotě ohledně ekonomického situace zpomalují své investice. Lze očekávat se, že tento trend bude pokračovat, protože firmy hledají levnější alternativy, jak zapojit své diváky. Tedy strategie, které pracují s kvalitním organickým obsahem, mohou být z dlouhodobého hlediska úspěšné.”

Současně ovšem doplnil, že lidé naopak nyní více než kdy dříve chtějí informace od značek. Z tohoto pohledu omezování investic do sociálních sítí nemusí být tím nejlepším tahem.

Zatímco klesá objem inzerce, naopak narůstá organický obsah. Míra engagementu ovšem zůstává přibližně stejná.

Zdroj: Socialbakers

Celý průzkum společnosti Socialbakers naleznete na jejích webových stránkách.

Udržení kvality služeb

Ačkoliv Facebook čelí výraznému navýšení využití, tak dle svých slov dělá vše pro to, aby jeho služby zůstaly i nadále spolehlivé, rychlé a stabilní. Jeho služby byly navržené pro to, aby vydržely zvýšené nápory, ke kterým dochází například během olympijských her či oslav Silvestra. Takže na situaci způsobenou koronavirem byl částečně připravený.

Zdroje: Adweek, Facebook, Socialbakers

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.