Fenomén Grumpy Cat a její cesta za slávou

18. 3. 2013 | Bednářová Daniela
Jak z naštvané kočky udělat prosperující byznys? Musí vypadat opravdu naštvaně, mít vlastní stránku na Facebooku, e-shop, spoustu předmětů se svojí podobiznou a nesmí ji chybět ani registrovaná ochranná známka.

Na internetu se vyskytuje až příliš velké množství fotek a videí s kočičkami, takže to, že zrovna tahle vícebarevná kočka s mrzutým výrazem bude mít tak obrovský úspěch, čekal opravdu málokdo. Před pěti měsíci se poprvé objevil na sociální síti Reddit obrázek kočky s dosti otráveným výrazem. Otráveným tak moc, až se vyrojily pochybnosti o pravosti výrazu. Přeci jen s Photoshopem se dají dělat kouzla. Majitelé proto nahráli pár videí, která se začala šířit spolu s fotkou. Nastartoval se tak fenomén Grumpy Cat - nevrlé kočky. Množství memů, které s Grumpy Cat vzniklo, je nekonečné a sdílenost takových příspěvků se šplhá do oblak. Obrázky to ale nekončí, její podoba se objevuje v podstatě všude: na muffinech, jako plyšová hračka, sádrová busta nebo na podtácku či přání k Vánocům.




Její majitelé už v lednu podali návrh na ochranné známky pro název Grumpy Cat i pro samotnou podobu svého nabručeného miláčka. Lidová tvořivost je sice pěkná, ale nechat ostatní vydělávat na svém domácím zvířátku majitelé rozhodně nechtějí.

Grumpy Cat, vlastním jménem Tardar Sauce, má už vlastní webové stránky, fanouškovskou stránku na Facebooku, internetový obchod, objevila se v televizní show, natočila reklamu a byla hitem digitální konference South by Southwest Interactive pořádané v texaském Austinu od 8. do 13. března. Lidé stáli nekonečnou frontu na to, aby se s Tardar Sauce mohli vyfotografovat. Většina z nich se snažila nasadit podobně zasmušilý výraz jako kočka.




Grumpy Cat se stala nejdiskutovanějším savcem této konference. Na Twitteru měla průměrně kolem tří tisíc zmínek denně. Jediní, kdo byli schopni porazit jeden den tuto nevrlou kočku byli ředitel společnosti SpaceX zabývající se komerčními lety do vesmíru, Elon Musk, a držitel Nobelovy ceny míru, Al Gore. Ale celkově zvítězila přeci jen Tardar Sauce. I co se týče genderového rozdělení komentujících. O Grumpy Cat psali zhruba na stejno muži i ženy, Elon Musk měl oproti tomu jen 18 % komentářů od žen.




Udělat ze svého mazlíčka hvězdu internetu a výnosný obchod se podařilo i majitelce nejroztomilejšího psa na planetě jménem Boo. Také má za sebou účinkování v reklamě, šílenství na sociálních sítích a vyšla s ním už i kniha, která byla přeložena do dalších deseti světových jazyků.



Zdroje: www.brandchannel.com, www.mashable.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.