Filmový festival Tribeca převyprávěl příběh Simpsonů v hieroglyfech

24. 9. 2019 | Kristýna Vozková
O tom, že velké příběhy časem neztrácejí na významu, měly návštěvníky letošního Tribeca festivalu přesvědčit nástěnné hieroglyfické malby popisující příběhy ikon moderní kinematografie – žluté rodinky Simpsonů a filmů Apokalypsa a Hraje skupina Spinal Tap.

Velké příběhy jsou věčné. V duchu tohoto motta se nesla kampaň propagující letošní ročník festivalu nezávislého filmu s názvem Tribeca, který se koná každoročně v v New Yorku. Agentura DDB v ní převyprávěla příběh tří ikonických děl moderní popkultury tak, jak by to udělali staří Egypťané před pěti tisíci let – ve formě nástěnných hieroglyfických maleb. Letošní ročník oslavoval kultovní americký válečný film Apokalypsa (Apocalypse Now, 1979), hudební komedii o fiktivní heavy-metalové kapele s názvem Hraje skupina Spinal Tap (Spinal Tap, 1984) a nejznámější animovanou rodinku na světě, Simsonovi (The Simpsons, 1. epizoda 17. 12. 1989). Zhruba stovka scén z každého z nich posloužila k vytvoření hieroglyfického příběhu, na jehož tvorbě s agenturou spolupracoval také tým egyptologů z Brownovy univerzity.

Vznikla nová abeceda čítající celkem 279 symbolů, které v sobě kombinují prvky původního egyptského jazyka a obrazový materiál z filmů a seriálu. Speciální paleta barev byla navržena tak, aby odpovídala 6 barvám, které se objevovaly na malbách starých Egypťanů.

V novém jazyce byly vyvedené také další online i tištěné materiály, popisující jednotlivé sekce festivalu – film, televizi, hudbu, virtuální realitu, online práci a živé rozhovory. Zároveň byl vytvořený speciální překladač, bez kterého byste si v materiálech jen stěží početli.

Kromě velkých nástěnných maleb rozmístěných v několika newyorských ulicích, byly menší varianty k vidění na autobusových zastávkách nebo na různých stanicích v metru. Kampaň běžela také online na webových stránkách akce i sociálních sítích a o akci jste si mohly v hieroglyfech počíst i v newyorském tisku. Její kreativita byla před nedávnem oceněna v rámci Clio Awards 2019. 

Více informací můžete zjistit z case study videa níže.

Zdroje: lbbonline.com, lacriaturacreativa.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.