Generace M: Teenageři chodí na internet primárně z chytrých telefonů

18. 3. 2013 | BeDa
Teenageři v USA chodí na internet primárně z chytrých telefonů. Dá se předpokládat, že si tyto preference zachovají i po vstupu do dospělého věku.

Jak je na tom náctiletá mládež s používáním internetu na mobilních telefonech? Odhad, že to jsou jedni z nejnadšenějších uživatelů, není nijak překvapivý a bude to platit i pro Českou republiku. Výzkum Teens and Technology 2013 vytvořený v rámci Pew Internet & American Life Project přináší nicméně konkrétní data týkající se amerických teenagerů. Co se týče vlastnictví mobilních zařízení, nejsou na tom vůbec špatně. Podle dat z třetího kvartálu 2012 má tablety 23 % náctiletých ve srovnání s 25 % populace dospělých, chytré telefony vlastní 47 % náctiletých, v rámci dospělé populace s nimi disponuje 55 % Američanů.

Teenageři i dospělí používají internet na podobné úrovni. Nicméně 50 % náctiletých, kteří mají smartphony, tvrdí, že tak činí primárně nebo „většinou" právě z nich. Stručně řečeno: „Mobilní zařízení jsou pro ně volbou číslo 1." Následující graf také ukazuje, že více jak 90 % náctiletých používá pravidelně internet.


Nejzajímavější údaje z výzkumu jsou:

  • 74 % teenagerů je „uživateli mobilního internetu" ve srovnání s 55 % dospělé americké populace. Tato propast je způsobena demografickou skupinou ve věku starším 65 let, která z většiny mobilní internet nepoužívá.
  • 78 % teenagerů má mobilní telefon a 47 % z nich má smartphone (37 % všech teenagerů má smartphone).
  • Mobilní telefon je pro 25 % náctiletých ve věku 12-17 let primární prostředkem k tomu, aby se dostali online. Pro kategorii teenagerů obecně to je celých 50 %.



Závěry jsou celkem jasné. Náctiletá mládež klade ve srovnání s dospělou populací větší důraz na mobilní zařízení a jsou pro ně nejvýznamnějším prostředníkem pro vstup do online světa. Weby zaměřené na tuto věkovou kategorii by s tím měly počítat. Další předpokladem ale může být, že až tato generace doroste do dospělého věku, tuto mobilní preferenci si uchová.


Zdroj: www.pewinternet.org, www.marketingland.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.