Google omezuje reklamy v pop-up a pop-under oknech

21. 7. 2017 | Kateřina Tauchenová
Boj Googlu proti agresivním formátům reklam, které uživatelům znepříjemňují život. Nejnovější omezení se týká reklam ve vyskakovacích a skrytých vyskakovacích oknech.

Google minulý týden oznámil zpřísnění zásad pro umisťování reklam v rámci své inzertní sítě AdSense. Inzerenti nyní nemohou pro své reklamy používat formát pop-under, tedy reklamy, které se samostatně načtou na pozadí prohlíženého okna a uživatelé si jich všimnou až poté, co zavřou nebo minimalizují aktuálně používané okno. Stejné omezení platí i pro weby samotné – inzerenti nemohou svou reklamu umisťovat na weby, které tento typ okem využívají.

Ztížené podmínky mají nově i weby a inzerenti, kteří využívají pop-up neboli vyskakovací okna. U nich ale nebude omezení platit plošně. Již dříve Google uvedl, že bude na webu tolerovat maximálně 3 pop-up okna. Podle aktualizovaných podmínek pro reklamu ale tato okna zároveň nesmí narušovat možnosti pohybu po webu. Stejná pravidla se vztahují i na reklamy samotné. Pokud má reklama formát po-up okna a toto okno se otevře přes celou obrazovku, případně jinak zamezí uživateli v bezproblémovém pohybu na webu, Google ji ve své sítí nespustí.

Důvodem úpravy pravidel pro umisťování reklam je podle Googlu fakt, že uživatelé i inzerenti jsou pro něj stejně důležití a jeho cílem je tak zajistit rovnováhu mezi požadavky inzerentů a příjemným uživatelským zážitkem. Ve svém oficiálním vyjádření Google uvádí:

„Myslíme si, že tento typ reklam neposkytuje kvalitní user experience, a proto podle nás není vhodný pro reklamy zobrazující se v sítí Google AdSense.“

Nová omezení pop-up oken ale nejsou první regulací, kterou Google u tohoto formátu reklam zavedl. Doposud platilo, že vyskakovací okna nesmí měnit předvolby uživatele, zahajovat stahování nebo šířit viry. Weby zahrnuté do sítě Google AdSense se také „nesmí načítat pomocí softwaru, který spouští vyskakovací okna, upravuje nastavení prohlížeče, přesměrovává uživatele na nevyžádané weby nebo jinak narušuje běžný pohyb na webu.“

Nové podmínky pro reklamy mají podle Google motivovat inzerenty k tomu, aby vytvářeli uživatelsky přívětivé formáty reklam namísto těch agresivních, které většinu uživatelů jen obtěžují. Omezení reklam přitom není jediným způsobem, jak proti pop-up oknům a dalším nevhodným formátům Google bojuje. Tento faktor zahrnuje například i při rankingu stránek pro zobrazování ve výsledcích vyhledávání.

Kam dál?

Google ve svých krocích proti agresivní reklamě obecně poslední dobou docela přitvrzuje. V nové verzi prohlížeče Chrome prý dokonce chystá automatický ad block pro ty nejvíce obtěžující reklamní formáty.

Zdroj: blog Google, TechCrunch

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: