Google oznámil aktualizaci recenzí produktů pro lepší zobrazení ve výsledcích vyhledávání

3. 5. 2021 | Beáta Vaňková
Google aktualizoval algoritmus hodnocení recenzí produktů ve snaze vyzdvihnout podrobnější přehledy ve výsledcích vyhledávání. Ty se pak budou zobrazovat na lepších pozicích v SERPu.

Google neustále pracuje na zobrazování nejužitečnějších informací prostřednictvím testování, experimentování a kontroly. Z těchto procesů zjistil, že lidé oceňují podrobnější recenze produktů více než ty, které jednoduše shrnují popis produktu nebo ho krátce hodnotí. Proto vylepšil hodnotící systém, který nazývá “Aktualizace recenzí produktů”

Uživatelé se více zaměřují na recenze, jež poskytují důkladnější analýzu nebo podrobnější popis funkcí napsaný odborníky nebo nadšenci, které dané téma dobře znají. Právě proto je aktualizace navržena tak, aby systém lépe odměňoval hodnotnější obsah. Ten se tak může zobrazovat na lepších pozicích ve výsledcích vyhledávání (SERP).

To by také mohlo změnit způsob, jak se značky budou prezentovat a jak budou podněcovat recenze od uživatelů. Špatné hodnocení by značky mohly totiž velmi poškodit. Měly by se tak zaměřit na kvalitně napsané recenze, na rozdíl od spoléhání se na obyčejné komentáře. 

Ve skutečnosti to může být i to, co se Google snaží odfiltrovat. Za poslední rok se totiž vyskytlo několik případů, kdy lidé používali recenze jako prostředek k potrestání podniků, s nimiž nesouhlasí.

Například sociální síť TikTok si minulý rok v Indii díky špatným recenzím výrazně pohoršila. Mohla za to ​​vyhrocená situace mezi místními youtubery a tvůrci na této platformě. Google nakonec musel odstranit miliony falešných recenzí. 

Studenti v Číně zase přišli na to, že by mohli negativními recenzemi docílit stažení aplikace DinkTalk z Google Play Store, kterou využívali v rámci online vyučování v době pandemie COVID-19. Domluvili se, že otestují svou teorii a aplikaci ohodnotili velkým počtem špatných recenzí, aby se vyhnuli domácím úkolům.

Tento typ zneužití může být součástí motivace, která Google vedla k větší opatrnosti při používání recenzí produktů jako jednoho z hodnotících faktorů řazení ve vyhledávání.

Google k tomuto oznámení poskytl i několik užitečných otázek, kterými si můžete otestovat kvalitní recenzi:

  • Vyjadřuje recenze odborné znalosti o produktech?
  • Ukazuje, jak produkt fyzicky vypadá anebo jak se používá nad rámec toho, co poskytuje výrobce?
  • Poskytuje kvantitativní vyjádření toho, jak si produkt vede v různých kategoriích specifikujících jeho výkon?
  • Vysvětluje, čím se produkt odlišuje od konkurence?
  • Zahrnuje srovnatelné produkty, které je třeba při nákupu zvážit, nebo vysvětluje, jaké produkty by mohly být pro určité účely nebo okolnosti nejlepší?
  • Diskutuje o výhodách a nevýhodách konkrétního produktu na základě výzkumu?
  • Popisuje, jak se produkt vyvinul z předchozích modelů nebo verzí, aby poskytl vylepšení, řešil problémy nebo jinak pomáhal svým uživatelům při rozhodování nákupu?
  • Určuje klíčové rozhodovací faktory pro kategorii produktu a výkon produktu v těchto oblastech?


Aktualizace recenzí produktů zatím zahrnuje pouze recenze v anglickém jazyce. Lze ale předpokládat, že se bude brzy týkat i dalších jazyků.

Zdroj: Google Developers

Kam dál? 

Falešné recenze a otevřená nenávist k TikToku v Indii, kde proti němu brojili tamní influenceři, byla důsledkem přesvědčení, že je na této platformě škodlivý obsah. A tento názor sdílí i tamní vláda. TikTok byl v červnu 2020 označen jako ohrožení národní bezpečnosti a v Indii skončil spolu s 58 dalšími čínskými aplikacemi.

Štítky dokumentu: E-Commerce Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.