Google přináší vhled do hlav generace Z. Vládne jí mobile-first přístup

24. 5. 2017 | Milada Zemanová
Průzkum od Googlu přinesl vhled do života generace Z. Ukázalo se, že 78 % teenagerů vlastní smartphone, svůj první chytrý telefon získali již ve 12 letech a využívají ho ke sledování videí.

Generace Z je první generací, která vyrůstá obklopena digitálními technologiemi. Její požadavky a návyky budou udávat rytmus nastávajících nákupních trendů.

Google se ve svém průzkumu „Gen Z: A Look Inside Its Mobile-First Mindset” zaměřil na generaci Z, konkrétně na věkovou skupinu v rozmezí 13 - 17 let. Tato skupina je první generaci, která vyrůstá v digitálním prostředí. Ve spolupráci s marketingovou agenturou Ipsos zkoumali chování a požadavky této skupiny, které jsou předzvěstí budoucích zákaznických trendů. „Byli jsme překvapeni významnými rozdíly mezi etnickými skupinami a objevili jsme zřetelnou evoluci v jejich digitálním chování,” uvedli ve svém výzkumu zástupci Googlu.

Z průzkumu vyplynulo, že značná část dotazovaných teenagerů tráví na svém smartphonu více než 3 hodiny denně. Z této skupiny 71 % dotazovaných sleduje videa online, 52 % využívá aplikace pro posílání zpráv a 51 % je aktivní na sociálních sítích.

Chytré telefony hrají prim 

Generace Z má k dispozici řadu digitálních zařízení, nicméně nejčastěji využívají právě smartphony, a to konkrétně 78 % z dotazovaných. Mezi další používaná zařízení patří: laptop (69 %), televize (68 %), herní konzole (62 %) a tablet (52 %).


Z průzkumu vyplynula řada dalších zajímavých informací. Například, ze průměrný americký teenager generace Z dostane svůj první chytrý telefon již ve věku 12 let. Dnešní teenageři jsou také generací online nakupujících. Celkem 53 % dotazovaných teenagerů využívá svůj chytrý telefon k nákupům.


Když se o něčem mluví, je to cool

Dotazovaní teenageři jsou jediná věková skupina, u které reklamy ovlivňují vnímání toho, co je „cool”. Podle této skupiny se cool produkty poznají podle 3 faktorů: pokud k tom mluví přátelé, pokud o daném produktu uvidí reklamu a pokud se jedná o produkt přímo personalizovaný pro ně.

„Teenageři generace Z si jsou ovšem vědomi své závislosti na technologiích a jejich online životy jsou stejnou měrou spontánní jako pečlivě promyšlené,” doplnil ve svém průzkumu Google.


Zdroje: Brandchannel, Google

Štítky dokumentu: Google Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.