Google spouští v Česku službu Moje firma. Cílí ji na malé a střední podniky

13. 6. 2014 | Petr Michl

Google včera spustil novou službu Moje firma. Podnikatelům má přinést efektivní řešení, jak snadno a rychle spravovat svou online prezentaci na Googlu, a pomoci k budování lepších vztahů se zákazníky.

Z průzkumu společnosti Millward Brown, který vznikl ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR vyplývá, že v České republice podniká více než 1 milion malých a středních firem, ale jenom čtvrtina z nich aktivně pracuje s vlastní webovou prezentací. Vyplývá to z průzkumu společnosti Millward Brown, který vznikl ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR. Češi stále více využívají internet a možnosti, které nabízí. V České republice internet zajišťuje více než 140 tisíc pracovních míst a podíl internetové ekonomiky na HDP je větší, než podíl pojišťovnictví, zemědělství, bankovnictví nebo pohostinství. Navíc se předpokládá, že tento podíl bude i nadále růst.

Služba Moje firma na Googlu je reakcí na tento trend, která má napomoci lépe využívat internetovou propagaci i subjektům, které v ní dosud nejsou tak zběhlí. Petr Šmíd, Head of SMB Marketing pro ČR a SR, k tomu dodává: "Studie prokázala, že až 81 % oslovených malých a středních podniků vlastní webové stránky a jen o něco méně jich využívá některou z forem online propagace. Jenom malé procento (26%) ale aktivně sleduje, jestli jim internet pomáhá efektivně oslovit jejich zákazníky, i když investují nemalé částky například za zápisy ve firemních katalozích. Věříme, že právě služba Moje firma usnadní jejich online prezentaci a pomůže jim cíleně komunikovat se zákazníky, ať už je tito zákazníci hledají na počítači nebo na chytrém telefonu."


Služba Moje firma propojuje stávající možnosti online prezentace pro firmy na Googlu. Z jednoho místa se mohou podniky zviditelnit ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a sociální platformě Google+. Mobilní aplikace jim umožní zůstat v kontaktu se svými zákazníky a sdílet s nimi příspěvky, fotky nebo hodnocení. Služba také přináší přehledný panel statistik a integraci s AdWords Express.

Služba Moje firma na Googlu nabízí:

  • Aktualizaci firemních informací: ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a na Google+ z jednoho místa
  • Přidávat fotografie: firmy i virtuální prohlídky jejího interiéru a umožnit zákazníkům ji lépe poznat
  • Spojit se přímo s fanoušky a zákazníky: pomocí sdílení novinek, událostí a dalších důležitých informací na Google+ stránce
  • Sledovat hodnocení: napříč webem a odpovídat na Google recenze
  • Pochopit, jak lidé hledají firmu: a jak na ně firma působí s využitím statistik a integrace s AdWords Express
  • Spravovat informaci kdykoliv a odkudkoliv: s aplikací Moje firma pro Android a iOS

Stávající uživatelé služby Adresáře firem Google nebo Informačního panelu Stránek Google+ získají aktualizaci na tuto novou službu. Více informací o Moje firma na Googlu je k dispozici na stránce google.cz/mojefirma.

Štítky dokumentu: E-Commerce Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.