Google testuje novou podobu analytiky pro e-commerce stránky

2. 6. 2014 | Petr Michl
Návštěvy detailu produktu, akce „vložit do košíku", kliknutí v rámci interní kampaně, objednávkový proces a nákup - to jsou jen některé z nových metrik u vylepšených Google Analytics pro E-commerce, které jsou nyní v beta verzi.

Google přistoupil k betatestu kompletní přeměny Google Analytics pro e-commerce, tak aby nástroj poskytl vhled na celou zákaznickou cestu, nikoliv pouze na samotný nákup. Nové metriky obsahují: návštěvy detailu produktu, akce „vložit do košíku", kliknutí v rámci interní kampaně, objednávkový proces  a nákup. Dostupné bude i vytvoření produktových seznamů (Product Lists) umožňující sledovat, jak úspěšná je určitá kombinace nabídky produktů na stránce (třeba bloky pro cross-sell a up-sell zobrazené v rámci objednávkového procesu nebo u detailu produktu - pozn. red.).

Možné bude zároveň vytvořit zákaznické segmenty přímo z přehledů konverzního trychtýře (funnel reports) k analýze akcí jako opuštění detailu produktu nebo košíku. Konverzní trychtýře jsou k dispozici i na úrovni platforem přístupu (desktop, mobile, tablet), jak ukazuje obrázek níže.

Nová úprava GA pro e-commerce je již svázána s Universal Analytics. Pro vyzkoušení je tak nutné mít UA nasazené na své stránky. Více informací o vyzkoušení Enhanced E-Commerce naleznete zde.

Zdroje: Marketing Land, Analytics Blogspot

Štítky dokumentu: E-Commerce Google Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.