Google vyhlásil boj last click atribuci

25. 5. 2017 | Milada Zemanová
Na konferenci Google Marketing Next uvedl Google vylepšenou analytiku, rozšíří možnosti cílení na YouTube a umožní oslovovat i in-store zákazníky.

Tento týden se v San Franciscu konala konference Google Marketing Next, na které Google představil budoucnost AdWords, Analytics a platformy pro programatický nákup reklamy DoubleClick. Jednotliví zástupci Googlu odhalili připravované novinky, které pomohou změnit váš byznys, současně zveřejnili nejnovější statistiky a trendy na mobilní platformně, v analytikách a videích.

Využijte lepšího cílení na publika

Google uvedl, že nově budou moci reklamy na YouTube a Gmail cílit na segmenty založené na „vzorcích chování spotřebitelů" a jejich „životní události", včetně absolvování vysoké školy, přestěhování a sňatku, to vše na základě údajů o publiku.

Ve vyhledávání bude navíc možné cílit na „in-store” zákazníky. Toto bylo dříve k dispozici pouze v reklamní síti Google. Tato funkce umožňuje inzerentům nabízet ceny pro konkrétní lidi, jejichž minulá aktivita a chování v reálném čase naznačují, že aktivně vyhledávají nebo porovnávají produkty a služby.

Google bojuje s last click atribucí a představuje Google Attribution

Jednou z novinek, kterou Google představil, je, že chce zbavit marketéry jejich posedlosti last clickem, tedy posledním klikem, který uživatelé udělali předtím, než u nich nakoupili. Google chce představit něco více sofistikovaného, konkrétně Google Attribution. Tento nástroj má za cíl zjistit, jakou roli hrají jednotlivé části marketingového plánu při nákupním rozhodnutí zákazníka. Pokud poslední akce spotřebitele před samotným nákupem je vyhledávání na Google, může například starší e-mailová kampaň získat i svůj podíl na výsledku.

Tato tzv. multi-touch attribution je sice dostupná již pár let, nicméně nyní Google uvedl, že její produkt bude rychlejší a přesnější, než ty dosavadní. Současně je k dispozici zdarma pro malé a středně velké podniky.

Babak Pahlavan, senior ředitel produktového managementu pro měření analytických metod ve společnosti Google, uvedl:

„Tato platforma vytváří předpovědní model, který se naučí pomocí zhodnocení konkrétních bodů, jaká je pravděpodobnost, že uživatel něco nakoupí. Přítomnost a absence marketingových bodů v různých kanálech a kampaních buď sníží, nebo zvýší pravděpodobnost konverze."

Tato služba je prozatím v beta verzi, ale Google plánuje její plné uvedení na trh koncem tohoto roku. Pro agentury, které řídí velké kampaně, je k dispozici varianta Attribution 360, která nabízí rozšířené funkce a je k dispozici od 150 000 dolarů ročně.

Zdroj: Google

YouTube umožní rozšířené cílení na oblasti

Reklamy na YouTube nově mohou obsahovat například i informaci o otevíracích hodinách místního obchodu, směr a také přehled produktů v obchodě. „Ukázali jsme, že online reklama vede spotřebitele do obchodů," řekl Jerry Dischler, viceprezident pro řízení produktů AdWords, Google a dodal: „Chceme pomáhat spotřebitelům, kteří jsou online, najít něco ve fyzickém světě, máme řadu formátů, které fungují ve vyhledávací síti a mapách, které jsou navrženy tak, aby ukázaly, co je v obchodech, a mohou je tam přivést."

Nově budete moci oslovit i zákazníky v obchodech

Primární premisou Googlu bylo, že lidé, kteří něco vyhledají online, jsou prvními kandidáty, kterým by se měla zobrazit online reklama na relevantní produkt. Nově však Google poskytuje lepší analytiku umožňuje cílení právě pro kamenné obchody.

Google dále uvedl, že bude analyzovat biliony vyhledávacích dotazů, aby dokázal lépe rozpoznat, kteří zákazníci s největší pravděpodobností učiní jsou doslova nakročeni do kamenného obchodu.

Zajímavé statistiky

Google v rámci konference uvedl řadu zajímavých statistik. Například, že za posledních 30 měsíců zaznamenal přes 5 miliard návštěv obchodů v celkem 17 zemích a také, že každý den Google Analytics zpracují 500 miliard datových bodů napříč všemi zařízeními.

Více informací si můžete poslechnout přímo z videozáznamu konference níže.



Zdroje: Adage, Google Marketing Next, TechCrunch, The Drum, Campaign

Štítky dokumentu: Google PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.