Google Zeitgeist - duch doby v obrazech

12. 12. 2012 | Petr Michl
Google zachycuje ducha doby. Podívejte se na video rekapitulující nejhledanější události roku 2012.

V tomto týdnu se to s ohlédnutími firem na končící rok jenom hemží. Google má tu výhodu, že má rozhled vskutku globální a analýzou nejhledanějších slov a událostí dokáže zachytit to, co lidi nejvíce zajímalo. Přesně tento koncept naplňuje Zeitgeist 2012: Year In Review, video s ambicí postihnout ducha doby. Otevírá i uzavírá ho skok Felixe Baumgartnera z hranice stratosféry, následují ho například záběry z americké prezidentské kampaně, ponoru Davida Camerona na dno oceánu, nejsou vynechány ani zásadní sportovní události jako londýnská Olympiáda či Mistrovství Evropy ve fotbale. Nechybí virální hity, ani mnohem méně zábavnější bouře v rámci Arabského jara či dopady hurikánu Sandy. Lidstvo se v této zkratce dojímá, baví, překonává samo sebe nejen na sportovních kolbištích, zabíjí se, ale zároveň si dokáže i pomoci.

 

Je potřeba podotknout, že Google Zeitgeist je přehled, ve kterém si můžete zjistit ty nejhledanější dotazy nejen celosvětově, ale i podle zemí. Statistika spojená s Českou republikou nevypadá „v modré na šedivé“ zdaleka tak nablýskaně jako ta celosvětová v promyšlené video prezentaci s umě zvolenou hudbou. Nejhledanější dotazy mířily na sportovní události a státní svátky. V kategorii návody také nenastává žádný přelom – pomoc na internetu hledají nejčastěji ti, co chtějí zhubnout, sbalit holku, vydělat si peníze a uvázat kravatu.

 

Trendy zachycující nová velká témata ve srovnání s minulým obdobím vypovídají mimo jiné o povaze masové kultury. K videu sestříhanému ze záběrů z televizních pořadů Hotel Paradise či Farma bychom si jako k reprezentaci ducha doby v České republice jistě s radostí nehlásili.


 

Štítky dokumentu: Google Virální marketing YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.