Guinness ukazuje, že i homosexuál může být kapitánem národního rugbyového týmu a zároveň vzorem i vítězem

23. 9. 2015 | Jakub Hort

Ne každý se cítí bezpečně se svojí vlastní identitou a „Be your best self“ (v překladu „Buď své nejlepší já“) je tématem dvou krátkých filmů vytvořených pro Guinness agenturou AMV BBDO. Tyto reklamy byly představeny těsně před zahájením nyní probíhajícího světového šampionátu v rugby, který Guinness dlouhodobě sponzoruje.

Hlavními postavami filmů se stali Gareth Thomas, bývalý kapitán národního týmu Walesu, který v roce 2009 oznámil svou homosexuální orientaci a Ashwin Willemse, který vyměnil život v gangu v Jihoafrické republice za drsné souboje na hřišti.

„Žít ve lži je ve skutečnosti ohromně matoucí,“  popisuje Gareth Thomas časy, kdy skrýval svou sexuální orientaci před spoluhráči i fanoušky. „3 miliony lidí, všichni chtěli být mnou, kapitánem Walesu, zatímco já jsem chtěl být kterýmkoli z nich. Byl jsem fyzicky velmi zdatný, ale uvnitř jsem byl strašně slabý a plný obav,“ pokračuje ve vyprávění Thomas. „Skrývání takového tajemství před celým týmem bylo strašné. Všichni pro mě byli rodinou, těmi nejbližšími. Jako dítě jsem měl sen a měl jsem to štěstí, že jsem ho mohl dosáhnout. Jsem velmi pyšný na svou kariéru, ale ještě více na to, že jsem mohl být na 100 % sám sebou.“

Příběh Ashwina Williemse je také velmi silný. „Když jsem vyrůstal, chodili po ulicích gangsteři a hledali si další potenciální oběť,“  vzpomíná na své krušné dětství. „A já jsem byl přesně ten, koho hledali – mladý, bez otce a s nedostatkem sebedůvěry. Stal jsem se součástí gangu, který si říkal Mladí Američané. Musíte být neustále v pohybu a přežívají pouze ti nejschopnější. Rugby pro mě bylo darem. Po trénincích jsem chodil domů, okamžitě se převlékl a šel za gangem, kde jsem kompletně změnil svou identitu,“  popisuje Williemse svůj život v mládí. „Viděl jsem, jak se ubližuje lidem a v rugby to bylo všechno naopak. Ta nerovnováha byla unavující a byl jsem v ohromném tlaku kvůli dvojímu životu. Byl jsem na cestě, která končí ve vězení nebo v rakvi. U rugby jsem našel to správné bratrství a rodinu,”  přibližuje detailně svůj životní přerod.

Obě reklamy vypráví příběh osobního vítězství. Thomas i Williemse potvrzují, že láska a podpora od spoluhráčů jim dopomohla k vykročení z vlastního stínu a k zodpovězení těch nejdůležitějších otázek v jejich životě. Homosexualita, pivo a rugby nejsou trojicí, která by byla společně prezentována každý den, ale ve spojení s excelentním provedením videa vytváří velmi výjimečnou podívanou a zážitek. Značka Guinness dala těmto sportovcům příležitost podělit se o jejich životní osudy a připomenout nám, že každý tým je složený z různých individualit s odlišným příběhem.

Zdroj: AMV BBDO, Irish Times

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: