Guinness vzdává v éterické reklamě hold lidem, kteří ho vaří

22. 9. 2014 | Petr Michl
Spot Pursuit of More zachycuje skvěle hlavní touhu pivovaru Guinness: vařit více piva.

Když dva dělají totéž, není to totéž. Pivovary se staletou historií se tradičně odvolávají na své dědictví. zkušené sládky a ten nejlepší chmel - irský pivovat Guinness to dělá ve svém novém spotu In Pursuit of More jen o několik řádů lépe a přesvědčivěji. V úvodu minutu a půl dlouhého spotu zazní: „Procestovali jsme téměř každý kout této země, objednali si flotilu lodí a dokonce postavili vlastní koleje. To vše protože věříme v pivo, které vaříme, a chceme, aby ho ochutnal úplně každý."  Obraz k těmto slovům přitom postrádá potenciální pompéznost. Místo obřích lodí brázdících oceány je před objektivem chlap jedoucí za svítání irským Dublinem na kole do práce, za bránu prvního pivovaru Guinness nesoucího název St. James's Gate.

Záběry ilustrující proces vaření piva doplňují informace o tom, že Guinness spolupracuje s některými farmáři několik generací. Podobně také platí, že na výrobě irského černého zlata" se podíleli již otcové a dědové mnoha zaměstnanců. Marketingový ředitel značky, Stephen O'Kelly, uvedl: „Cítili jsme, že je čas otevřít brány a dát lidem možnost vidět ty, kteří dělají naše pivo výjimečným". Těžká černá vrata do pivovaru ostatně také naznačují, že za nimi se děje něco unikátního. Když Guinness pivovar zakládal, byla mu země, kde nyní stojí, pronajatá na 9 tisíciletí. Dosud z nich má „odkrouceno" 255 let, čeká ho tak uvařit ještě mnoho piva.

Síla reklamy spočívá ve vizuální působivosti i zcela běžných záběrů, které jsou doplněny instrumentální klavírní skladbou Francois Bernarda. Dodáme-li, že voiceover vypráví jeden z nejslavnějších irských herců současnosti, Cillian Murphy, je zaděláno na pořádnou nostalgii po "zeleném ostrově" a spot, který budou milovat příslušníci početné irské diaspory po celém světě. Poctivá řemeslná práce.

Tip redakce:

Reklamy na Guinness mají filmové kvality již dlouhodobě. Příběhy, které vypráví, jsou ale různé. A vůbec nemusí být tak tradiční jako v případě Pursuit of More. V rámci kampaně Made of More byl vytvořen z hlediska digitálních triků výjimečný spot, jehož hlavním hrdinou je mrak.

Cílem reklamy má být identifikovat pijáky Guinnessu jako individuality, které nejsou součástí masy a našli si svou vlastní cestu. Zejména za svou trikovou náročnost byla oceněna na Cannes Lions v kategorii Film Craft. Další spoty, jejichž zpracování má doslova hollywoodské parametry, najdete v článku Filmové řemeslo z Cannes: Nadlidé z londýnské paralympiády.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.