Horké počasí Australanům vydělává na vychlazené zrzky

29. 4. 2021 | Aneta Birnerová
Victoria Bitter nabízí Australanům pivo za jejich přebytky solární energie. Melbournský pivovar tak plní svůj slib přejít do roku 2025 na energii z obnovitelných zdrojů.

Program: VB Solar Exchange (VB solární směna)

Klient: Carlton & United Breweries

Značka: Victoria Bitter

Agentura: Clemenger BBDO Melbourne

Pivovar Victoria Bitter nabízí svým zákazníkům registraci v programu směny solární energie. Jeho účastníci získají 30 plechovek piva za každý přebytek solární energie v hodnotě 30 dolarů ze střešních panelů. Plechovky budou jednou za každé tři měsíce doručovány přímo na adresy solárních pivařů.

Tento program je součástí pokračující udržitelné iniciativy společnost Carlton & United Breweries (CUB), pod kterou Victoria Bitter patří. CUB se již v roce 2018 zavázala do dvou let využívat při výrobě piva pouze energii získanou z obnovitelných zdrojů. Podobný plán pouze s pozdějším datem stanoveným na rok 2025 má i společnost Asahi Beverages, která během loňského roku Carlton & United Breweries přidala do své rodiny nápojových společnosti, kde se nachzí i Plzeňský Prazdroj, který plánuje být do roku 2030 uhlíkově neutrální ve vlastní výrobě. 

Program směny solární energie je zaštítěný energetickou společností Diamond Energy zaměřenou na obchod s energii z obnovitelných zdrojů a běží na softwaru Power Ledger, který umožňuje jednotlivým domácnostem obchodovat se svou přebytkovou energií. Victoria Bitter tak získá solární přebytky zpracované společností Diamond Energy a použije je k posílení své vlastní udržitelnosti. 

Popis kampaně včetně registračního formuláře pro zájemce o program najdete na webu VBsolarexchange.

Velká kampaň na pár piv

O propagaci programu se postarala agentura Clemenger BBDO Melbourne, která přišla s celokontinentálním televizním spotem, animovaným vysvětlujícím videem a dynamickou OOH kampaní, která ukazuje Australanům, kolik piva si mohou s programem vydělat v závislosti na počasí v konkrétním státě. 

„Tento týden ti tvoje soláry mohly vydělat 5,8 piva.”

 

Doprovodné informační video i hlavní spot kampaně stručně vysvětlují benefity kampaně: místo vracení přebytečné energie zpět do sítě výměnou za peníze, ji můžeme nabídnout značce Victoria Bitter výměnou za pivo. 

Na první pohled jde o příjemnou kampaň se zeleným podtextem, která žíznivé australany nabádá: „zachraňte planetu pitím piva.“

Když se nad ní ale zamyslíme hlouběji, zjistíme, že jediný, koho v programu zachraňujeme, je samotný pivovar, který potřebuje solární energii, aby splnil své ekologické předsevzetí. Pravdivé sdělení kampaně tedy zní: „Zachraňte naši image a pijte pivo, které jste si koupili za své energetické přebytky.“ 

Místo lístku na koncert environmentální revoluce tak získáte spíš jen příjemný zážitek spojený s pravidelnou a na první pohled bezplatnou dodávkou piva vařeného pomocí vaší solární energie.

Na celý edukační spot se můžete podívat níže:

Generální marketingový manažer značky Victoria Bitter Brian Phan se ke kampani vyjádřil následovně: 

„V minulém roce jsme zapřáhli australské slunce a začali jsme vařit pivo 100% za pomoci offsetové solární energie. Nyní jsme otevřeli tento program, abychom poděkovali těm, kteří přešli doma na solární energii, a poslali jim za to pár těžce odpracovaných piv. Jediná věc, která je lepší než pití pěkně vychlazeného piva na australském sluníčku, je když si při tom vyděláváte na další. Navíc jde o win-win situaci pro milovníky piva i životní prostředí.“

Jezděte na Brewtroleum

Australský pivovar není jediný, který myslí na přírodu. V roce 2016 na sousedním Novém Zélandu pivovarská společnost DB Export přišla s revoluční bio pohonnou hmotou vyrobenou ze zbytků vzniklých během vaření piva: kvasinek a obilnin. Celá kampaň získala mnoho mezinárodních ocenění včetně Grand Prix v kategorii Outdoor na festivalu v Cannes. Podle case study se díky kampani prodalo 8,6 milionů várek piva. 

„Pijte DB export, zachraňte celý svět.“

V porovnání s programem Victoria Bitter má Brewtroleum tři výhody. První je plošný záběr. Kampaň není jen pro několik rychlíků, kteří jako první provedou registraci, než se kapacity naplní. Druhá je geniální jednoduchost kampaně. U programu VB Solar Exchange se můžeme ptát, zda pohonné hmoty vynaložené na dovoz „vydělaného piva“ nevyruší pozitivní dopady odkupu solární energie. Novozélandská kampaň žádnou takovou černou skříňku nemá. Právě naopak, je tak jednoduchá, že by ji mohly aplikovat i ostatní pivovary a dosáhnout tak skutečné environmentální změny.

A třetí výhodou Brewtrolea je, že nenutí své uživatele k nadbytečným akcím a závazku spojeném s podepsáním smlouvy. Apel na spotřebitele je stále stejný – aby pili pivo. Tentokrát pro dobrou věc. 

Nicméně ať už fandíte značce Victoria Better (tz. lepší Victoria), jak si pivovar v rámci svým enviromentálních snah přezdívá, nebo Brewtroleu, je příjemné vidět, že na jižní polokouli myslí na budoucnost piva i nás všech. 

Aplikace VB Solar Exchange vám počítá vydělaná piva a ukazuje, jak si vedete v porovnání s ostatními státy Austrálie.

Abyste získali své pivo, musíte se nejprve registrovat do programu a uzavřít smlouvu s energetickou společností Diamond Energy.

Zdroj: campaignbief.comadnews.com.au, goodvertising.site

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.