Infografika - 7 typů facebookových fanoušků a jak na ně

6. 6. 2013 | BeDa
Fanoušci firem na Facebooku jsou nejen aktivní a pozitivní, ale i naštvaní stěžovatelé a někteří zde jen hledají výhodné nabídky.

Fanoušky na Facebooku můžeme dělit podle toho, jak se chovají, do několika skupin. Ne všichni totiž sledují příspěvky firemní stránky v téměř náboženském úžasu a sdílejí a lajkují vše, co společnost na Facebook přidá nebo si naopak neustále stěžují.

Splečnost ReachLocal vytvořila infografiku se sedmi nejčastějšími typy fanoušků, se kterými se firmy na Facebooku mohou setkat. K jejich charakteristice také připojila návod, jak na ně.

1. Tichý follower

Firmu zná, ale neznamená to, že musí patřit mezi její zákazníky. Nesleduje všechny příspěvky, které společnost postuje, jen ty, které se mu náhodně zobrazí. Stal se fanouškem díky svým přátelům, kteří dali firmě svůj lajk.


Podle RechLocal je tento typ fanoušků v podstatě dobrý, nemá na obraz firmy na sociálních sítích špatný vliv a může společnost přimět k tomu, aby se na Facebooku více snažila je zapojit. Například pomocí obrázků či videí.

2. Běžný fanda

Jedná se o spokojeného zákazníka, který prostřednictvím svých lajků sděluje přátelům své doporučení. Pro firmu je tento typ fanoušků velmi cenný, protože zlepšuje její obraz a dosah na sociální síti.

Na fandu nejlépe fungují kreativní a zajímavé příspěvky týkající se nových či oblíbených produktů a služeb.

3. Výhodňák/Slevožrout

Skoro polovina všech uživatelů Facebooku se stává fanoušky společnosti kvůli tomu, že chtějí získat nějakou slevu či jinou výhodu. Výhodňák není loajální zákazník, své nákupy zakládá hlavně na ceně. O výhodné nabídky se ale rád podělí s kamarády. Výhodňák dokáže tedy zlepšit dosah příspěvků firmy, ale vždy očekává něco na oplátku.


4. Nespokojený zákazník

Tento typ fanouška se na sociální síti rád podělí o to, s čím byl nespokojen. Vyžaduje velmi rychlou (pokud možno okamžitou) reakci ze strany společnosti. Proto je pro firmy velmi důležité sledovat, jak se o ní na síti mluví a reagovat. V mezích slušnosti a hlavně rychle, nespokojený zákazník totiž může negativně ovlivnit jméno firmy na Facebooku i jinde.

5. Křikloun

Křikloun (často známý také jako troll) je typ fanouška, který vyjadřuje primárně své negativní názory - v podstatě ke všemu. Nemusí se jednat o zákazníka firmy, ale může se jím stát, když se firmě podaří jeho ataky ustát. Tento typ fanouška je pro společnosti velmi nebezpečný.


6. Cheerleader

Cheerleader je opravdu zarytý fanoušek, lajkuje, komentuje a sdílí v podstatě každý příspěvek. Navštěvuje sociální média několikrát denně, často i z mobilního telefonu.

7. Loajální fanoušek

Doporučuje firmu svým kamarádům i rodině a to jak online, tak i offline. Není ale jen bezpodmínečně pozitivní a nadšený, ale je schopen firmě poskytnout i konstruktivní kritiku. Například, když si všimne nějaké chyby v nabídce nebo chybné funkce v aplikaci, upozorní na to. Těchto fanoušků by si firma měla vážit a snažit se je nějak ocenit.

Celá infografike je níže:

Zdroj: www.allfacebook.com

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: