Infografika: České ženy nejčastěji vyhledávají weby o mateřství a zdraví, čeští muži upřednostňují weby o automobilech a sportu

25. 3. 2014 | PM

Společnost Gemius zkoumala, do jaké míry ovlivňuje pohlaví návštěvnost jednotlivých kategorií webových stránek, resp. jaké kategorie webů jsou typické pro muže či ženy. Z analýzy provedené na osmi trzích (v ČR, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Turecku, Bulharsku, Moldavsku a na Ukrajině)  vyplývá, že ženy navštěvují především webové stránky zaměřené na mateřství, zdraví, lifestyle, vaření a luxusní zboží. Například kategorie Zdraví patří mezi tři nejnavštěvovanější kategorie mezi ženami v ČR, na Slovensku, Ukrajině, v Polsku, Bulharsku a Moldavsku, kategorie Těhotenství a rodičovství v ČR a na Slovensku a kategorie Vaření v Maďarsku a Bulharsku. Naopak muži se zajímají zejména o sport, který je jednou ze tří nejnavštěvovanějších kategorií v ČR, Bulharsku, na Slovensku, Ukrajině a v Turecku, či kategorie Auto-moto a IT, jež se těší velké oblibě v ČR, na Slovensku, Ukrajině a v Bulharsku.

Ženy z ČR vyhledávají na internetu především weby týkající se těhotenství a rodičovství, zdraví a koníčků, muži naproti tomu webové stránky zaměřené na auto-moto, sport a IT. Největší podíl uživatelek zaznamenala kategorie Těhotenství a rodičovství (62 %), nejvyšší podíl mužských uživatelů byl pak zaznamenán u kategorie Auto-moto (67 %). Preference uživatelů jednoho či druhého pohlaví ve vztahu k vyhledávaným kategoriím v dalších zkoumaných státech odpovídají situaci v ČR.

Obecně lze konstatovat, že muži ze zkoumaných států mají své oblíbené kategorie webů, které se na mnoha trzích opakují. Jedná se především o kategorie Sport, Auto-moto a IT, které patří mezi nejnavštěvovanější dokonce ve 4 až 5 státech. Na druhé straně u webů navštěvovaných ženami lze zaznamenat větší různorodost. „V ČR jsou nejpopulárnější weby věnované těhotenství, mateřství a rodině, naopak na zcela odlišných trzích, jakými jsou Moldavsko či Turecko, boduje lifestyle, vaření a sociální sítě. Dále můžeme konstatovat, že obsah určený primárně mužům navštěvuje méně žen, zatímco muži rádi navštěvují weby typické pro ženy. Všechny nejoblíbenější „ženské" kategorie webů navštěvuje v průměru více než 43 % mužů, o „mužské" kategorie se však zajímá pouze necelých 27 % žen", říká Josef Richtr, Research Manager společnosti Gemius.

Zajímavé je také další srovnání některých kategorií napříč státy. Například weby s erotickým obsahem jsou nejpopulárnější v Polsku a Maďarsku, v dalších zemích se přitom už v TOP 3 nevyskytují.

Níže si můžete prohlédnout infografiky nejpopulárnějších kategoriích webů pro ženy a posléze i pro muže.

Zdroj: Gemius

Štítky dokumentu: Infografika Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: