Infografika: český trh internetové reklamy v roce 2018

10. 4. 2019 | redakce
Které dny je na českém internetu špička? Jak moc velký podíl má Google Chrome? Kolik procent prohlížečů nežere sušenky? Nejen na to vám odpoví následující infografika.
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1



Jak lidé v Česku používají český internet a kolik tu inzerenti vydají na internetovou reklamu? Odpovědi přináší infografika vytvořená společností Billboard.

V České republice činily loni investice do  internetové reklamy 28,6 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu o 23 %. Ukázala to čísla nedávno zveřejněná Sdružením pro internetový rozvoj (SPIR), kde jedním z nejvýraznějších trendů je pokračující růst programatického prodeje v displej reklamě.

Stejně jako v předchozích letech, také v roce 2018 stále platilo, že nejlepšími dny pro internetovou reklamu bylo pondělí a úterý. Tedy alespoň v tom smyslu, že v těchto dnech používá internet v rámci týdne nejvíce lidí. Víkendový Internet je mírně klidnější a zpět k větší intenzitě se vrací až s koncem neděle. Také v loňském roce se špička užívání internetu potkávala s vrcholem internetové reklamy. První vrchol nastával okolo poledne, další pak přicházel večer mezi 20:00-22:00.

Nejvíce lidí, kteří se dívají na internetové stránky, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Téměř polovina zobrazení, tj. 48,16 %, připadá na tento region. Na Jihomoravský kraj vychází 9,64 % a následuje třetí Moravskoslezský kraj s 8,35 %. V zahraničí je zobrazeno 8,71 % stránek. Většina zahraniční návštěvnosti přichází ze Slovenska.

Z pohledu používaných prohlížečů vedl stále Google Chrome a jeho popularita loni ještě vzrostla. Použilo ho 57,88 % návštěvníků internetu. Ještě v roce 2017 to přitom bylo 53,51 %

V roce 2018 se potvrdil trend rozmachu mobilní reklamy. V loňském roce bylo na mobilních zařízeních zobrazeno 37,2 % reklam, zatímco v roce 2017 to bylo 24,74 %. Jedná se tak doslova o skokový růst.

Většina zařízení má nainstalovaný operační systém od Microsoftu. V loňském roce šlo konkrétně o 59,18 % všech zařízení. Jedničkou mezi operačními systémy se pak loni s 30 % stal Windows 10. S 28,12 % následuje Android. iOS vyrostl na 9,08 %.

Počet prohlížečů, které mají zakázány cookies, loni poprvé mírně klesl z předloňských 17,28 % na 16,69 %. Nepotvrzuje se tak předpověď, že podíl prohlížečů bez cookies bude stále výrazně růst. Před devíti lety mělo cookies zakázáno jen 3,34 % internetových prohlížečů.

Všechna data v přehledném uspořádání nabízí následující infografika.

Štítky dokumentu: Infografika Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: