Infografika: Facebook přináší tipy, jak pracovat s vertikálním videem

18. 6. 2019 | Barbora Vičarová
Jak si poradit se střihem, editací a kompozicí vertikálních videí? Přečtěte si rady od kreativního týmu Facebooku.

Kreativní tým Facebooku přišel v rámci jednoho z nedávných webinářů s užitečnými tipy, jak zpracovávat vertikální videa a na co si při jejich editaci dát pozor. S ohledem na fakt, že stále více uživatelů konzumuje digitální obsah skrze svůj telefon, dávají vertikální formáty stále větší smysl. Jak jsme již psali dříve, míra sledování vertikálních videí vzrostla o 600 % za posledních 5 let a lidé, kteří konzumují obsah na telefonu ho drží 94 % času ve svislé poloze. Vertikální videa mají i proto až 9x vyšší míru dokončení sledování, je totiž logické, že čím více plochy uživatele využijete, tím více chytíte jeho pozornost a nebude ničím rušen.

Podle dat Facebooku mají vertikální videa 1,8krát vyšší ad recall, tedy fakt, že si uživatel vybaví vaši reklamu i dva dny poté, co jí reálně na sociální síti zhlédl. Dvakrát větší je u vertikálních videí, ve srovnání s klasickými horizontálními, také potenciál konverze uživatele, který se na dané video dívá.

V kreativě je podle Facebooku nutné dodržet několik zásad:

  • V prvních vteřinách ukažte text, který komunikuje váš záměr i při sledování s vypnutým zvukem. Většina uživatelů při scrollování feedu v tramvaji nebo v kanceláři má zvuk vypnutý a právě vaše výrazná grafika ho může udeřit do očí a donutit zapnout zvuk.

  • Chytněte pozornost v první vteřině! Ať už detailem na obličej někoho známého nebo známým jménem či logem.

  • Třetí tip je spíše pro americký trh, radí: přeskočte tzv. MPAA neboli typické zařazení filmu do kategorie na zeleném pozadí. Pro naše účely by se dalo doporučit, přeskočte titulky, zdlouhavé děkovačky nebo výčty jmen či log.

  • Používejte rychlé a dynamické střihy, které toho ukáží hodně v krátkém čase a navodí atmosféru i při sledování bez zvuku. Příliš dlouhý záběr na jedno a to samé dokáže diváka jednoznačně odradit.

  • Používejte náhledy! Ty by měly kombinovat fotografii s textovou grafikou, která uživateli jasně sdělí, o co ve videu jde a jaká je jeho hlavní message.

Pozor si také dejte při ořezu videa. Občas může být složité napasovat scénu, která je točena jako 16:9 do opačného vertikálního formátu. Nestačí tedy z videa vyříznout pouze prostředek, je nutné mu věnovat pozornost scénu po scéně a vše napasovat tak, aby dávalo smysl i v ořízlé variantě. To samé platí i pro texty, není nic horšího, než uříznuté začátky a konce slov. Vždy texty napište znovu a komponujte tak, aby vypadala dobře na vysokém formátu.

Níže si můžete prohlédnout kompletní infografiku:

Zdroj: Social Media Today

Štítky dokumentu: Facebook Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: