Infografika: jak si stojí content marketing v roce 2017

30. 5. 2017 | Milada Zemanová
Všichni o něm mluví, jsou přesvědčeni o jeho přínosech, ale málokdo mu skutečně rozumí a ví, jak s ním pracovat.

Výraz „content marketing” se stává buzz wordem. Všichni o něm mluví, ale málokdo upřímně rozumí tomu, co se pod tímto pojmem skrývá. Určitě už jste slyšeli spojení „obsah je král”, avšak mnoho marketérů připouští, že ve skutečnosti neví, jak s touto informací naložit a jak content marketing implementovat do své marketingové strategie.

Agentura Zazzle Media provedla rozsáhlý průzkum, ve kterém u tisíců marketérů zjišťovala, jak content marketing vnímají v roce 2017. A jeho výsledky uspořádala také do podoby infografiky.

Cílem průzkumu ovšem nebylo zaměřit se na současné trendy, ale právě naopak - podívat se na palčivá místa content marketingu a neduhy, se kterými se potýkají marketéři během rozhodovacího procesu.

Je content marketing efektivní?

Celkem 79 % dotazovaných je přesvědčených, že využívání content marketingu je velmi, případně docela efektivní. Tento výsledek je vcelku povzbudivý, o to více zarážející je skutečnost, že méně než 10 % dotazovaných s určitostí ví, jak tento typ marketingu implementovat do své propagace.

Jak správně měřit

Jednotlivý respondenti měli odpovědět, jaké jsou v jejich firmě klíčové cíle jejich content marketingové strategie. Na prvních třech příčkách se umístily brand awareness, engagement a vylepšení návštěvnosti z vyhledávačů.

Ovšem na dotaz, jak tedy vyhodnocují úspěšnost content marketingu, uvedlo 85 % respondentů, že marketingový úspěch je spojen se zvýšením návštěvnosti a pouze pro 9 % dotazovaných byl úspěch spojen s opakovaným příchodem zákazníků.

Investice do obsahu se zvyšují

Dotazovaní marketéři měli také uvést, jaká část z jejich marketingového rozpočtu je vyčleněna na obsah. V roce 2016 se jednalo o 23 %, zatímco v roce 2015 to bylo jen 10 - 20 %. Celkem 70 % z respondentů uvedlo, že očekávají, že v roce 2017 se podíl investic do content marketingu bude dále zvyšovat a ani jeden jediný respondenti neuvedl, že by se investice měly snižovat.

S investicemi souvisel i další dotaz, a to, proč marketéři neinvestují do content marketingu více financí. Ve 24 % případech bylo důvodem celkové snižování finančních zdrojů.

Sociálním sítím vévodí Twitter

Další z dotazů se zaměřoval na rozprostření obsahu v rámci jednotlivých platforem. Naprosto nejlépe se umístil Twitter, který využívá celkem 91 % marketérů, zatímco v roce 2016 to bylo jen 69 %. Na dalších příčkách se umístil Facebook s 83 % a YouTube se 70 %.

Content marketing s sebou nese řadu překážek

Marketéři měli uvést, s jakými problémy a překážkami se setkali v rámci obsahového marketingu. Jako nejčastější Achillovou patou se ukázal nedostatek obsahu (tento problém se objevil u 61 % dotazovaných). Další překážkou byl u 51 % nedostatek financí.




Na celou infografiku se můžete podívat níže.




Zdroje: HubSpot, Zazzle Media

Štítky dokumentu: Content Marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.