Infografika: Jak zákazníci chtějí, aby s nimi značky komunikovaly

11. 6. 2019 | Milada Zemanová
Značky často komunikují podle jednoho vzoru úplně se všemi a není divu, že s tímto způsobem nejsou úspěšné. Přitom téměř 71 % zákazníků preferuje emailovou komunikaci a pro 40 % je nepříjemné, když o nich mají značky osobní informace.

Zdroj: Adweek

Značky chtějí nalákat nové zákazníky a atraktivně komunikovat s těmi stávajícími, nicméně mnohdy si neuvědomují, že hranice mezi uspokojováním zákazníkových potřeb a vyděšením zákazníka je velmi tenká.

Často se stává, že firmy využívají každou osobní informaci , kterou o svém klientovi získaly. Marketingová agentura Infogroup však v novém průzkumu ukázala, že 39,4 % lidí se necítí příjemně, když značky s těmito informacemi operují . A je jedno, jestli se jedná o lokální obchod nebo mezinárodní firmu.

V realizovaném průzkumu agentura Infogroup ukázala preference dotazovaných zákazníků s ohledem právě na komunikaci ze strany firem.Dotazovaní uživatelé v 70,8 % případů uvedli, že jejich nejvíce upřednostňovaný kanál pro komunikaci je e-mail. Tedy, pokud dojde na kontaktování ze strany firmy. Například telefonický hovor preferuje jen 7,2 % dotazovaných a SMS pak 6,1 %.

Tom Silveri, seniorní marketingový víceprezident společnosti Infogroup k průzkumu uvedl:

„Tento průzkum nám ukázal, že pokud chtějí značky vytvořit opravdu smysluplné propojení s lidmi, musí volit personalizovanou strategii. Ne všichni chtějí se značkami komunikovat stejným způsobem a značky musí pochopit, co jejich zákazníci upřednostňují. Jak chtějí, aby je značky kontaktovaly, a jak často.”

Sdílení osobních údajů se značkami

Z průzkumu dále vyplynulo, že více než 60 % zákazníků je ochotno s firmami sdílet svou e-mailovou adresu. Stejného výsledku dosáhlo i sdílení věku a jména a příjmení. Naopak nejméně jsou lidé ochotni sdílet informace ze svých sociálních sítí .

Výborný produkt a služby jsou sázkou na jistotu

Pokud značky chtějí získat zákazníky na svou stranu, musí jim nabídnout opravdu výjimečný produkt či službu. Tím získají zákazníkovu pozornost v 58,2 % případů. Na druhém místě se umístil smysluplný obsah, který získal jen 15,4 % a s 11 % pak uspějí relevantní reklamy.

Infogroup se také dotazovala, jak by se respondenti cítili, kdyby jim značka zaslala nabídku krátce po přestěhování, přičemž by si daný uživatel ještě neaktualizoval kontaktní informace. Celkem 36,1 % uvedlo, že by měli pocit, že o ně má firma zájem, nicméně 31,9 % by bylo naštvaných, protože o nich má firma příliš mnoho informací.

Z tohoto průzkumu jednoznačně vyplývá, že odpovědi respondentů jsou různorodé a téměř v žádné otázce nedošlo ke shodě u většiny respondentů. Značky si tak skutečně musí pečlivě rozmyslet svou komunikační strategii, protože jedním krokem mohou zákazníka potěšit a jiného současně naštvat.

Celou infografiku si můžete prohlédnout níže.

Zdroje: Infogroup, Adweek

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: