Loono se zaměřuje na reprodukční zdraví. Spouští crowdfundingovou kampaň Dole dobrý na HitHitu

11. 6. 2019 | redakce
Po #prsakoule přichází Loono na HitHit s další kampaní. V rámci #doledobry chce pořádat edukační workshopy o reprodukčním zdraví. Možná vás překvapí, jak velká část populace to "dole dobrý" nemá.


Zdroj: Loono, autor: Petr Vágner

Nezisková organizace Loono připravuje další zábavně edukační workshopy. Tentokrát na téma reprodukčního zdraví. Hledá proto podporu na crowdfundingové platformě HitHit.cz. S kampaní Dole dobrý (s oficiálním hashtagem #doledobry) chce pak na podzim tohoto roku vyrazit po celé ČR.

K čemu kampaň slouží a proč podpořit neziskovku Loono, která existuje již pět let, vysvětluje její zakladatelka Kateřina Vacková: V rámci akce Dole dobrý naučíme laickou veřejnost, jak předcházet a včas rozpoznat sexuálně přenosná onemocnění, i kam zajít na jejich testování, zmíníme ale i prevenci a léčbu neplodnosti, potíže s erekcí i únikem moči. V neposlední řadě poučíme návštěvníky workshopů o různých formách antikoncepce i metodách jejich užívání.”

Přestože téma reprodukčního zdraví bývá běžně ve školních osnovách, některá témata zůstávají pro širokou veřejnost spíše tabu. O závažnosti tematiky přitom jasně hovoří i statistiky. Například až 20 % osob v produktivním věku má potíže s plodností. Nebo to, že až polovina mužů nad 50 let má erektilní dysfunkci a stydí se o tom mluvit. Ještě více důvodů nabízí následující infografika.

 

Loono přitom tabuizovaná témata transformuje do zábavných workshopů a veřejných diskuzí, s kterými objíždí školy, firmy, ale i veřejné akce jako například letní festivaly. Například s dosavadními kampaněmi Saháme si na ně každý měsíc - prsakoule (#prsakoule), která je zaměřena na prevenci rakoviny, nebo Žiješ srdcem (#zijessrdcem), která se věnuje prevenci kardiovaskulárních onemocnění, proškolily v uplynulých letech přes 40 000 lidí. Loono působí v pěti městech a podporuje ji na 150 mladých mediků a lékařů. Díky nim se podařilo včas odhalit závažné zdravotní problémy 44 lidí.

Reprodukční zdraví se navíc týká všech věkových kategorií. Nemělo by se podceňovat jak u mladistvých, tak je dobré o těchto věcech mluvit i se staršími generacemi. Více než 35 % lidí neví, jak správně používat antikoncepci, a to ať už se jedná o prezervativ, tělísko či hormonální antikoncepci. Nebo to, že až polovina žen má za svůj život potíže s inkontinencí a stydí se za to,” dodala lékařka Vacková, která se rozhodla kariéru věnovat právě prevenci v neziskové organizaci.


Zdroj: Loono, autor: Petr Vágner

Prostředky pro start kampaně bude Loono vybírat prostřednictvím crowdfundingu na HitHit.cz. Podpořit mladé mediky je možné od 1. června do 15. července. Přispěvatelé  získají odměny v podobě vstupenek na workshopy, triček, plecháčků a podobně. Zároveň mohou přijít i na kávu a koláč přímo do Skautského institutu, kde Loono sídlí či si na jeden den práci v neziskovce vyzkoušet. Firmy si pak budou moci předplatit workshop pro své zaměstnance či se stát partnerem samotné kampaně. Za vybrané peníze pak Loono pořídí školící modely, vytiskne brožury a natočí videa.

Více najdete na www.hithit.com/doledobry

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: