Infografika: Kolik reklamních videí je opravdu viditelných

12. 5. 2015 | Dan Škvařil
Dostanou se všechna reklamní videa před zraky uživatelů? Google tvrdí, že stěží tak padesát procent. Netýká se to však reklam na YouTube.

Google zveřejnil studii viditelnosti videoreklam v rámci svých inzertních platforem. V přehledné infografice s názvem Pět faktorů viditelnosti videí vysvětluje, jaké procento reklam je na webu vůbec viditelných, jak se liší situace na jednotlivých zařízeních a jaký formát videa funguje nejlépe.

Nejprve je potřeba si říci, co se pod pojmem viditelnost vůbec myslí. Google vychází z definice Media Rating Council a Interactive Advertising Bureau, která shledává video viditelným, když „alespoň 50 % pixelů je viditelných na stránce po dobu dvou plynulých sekund“. Podle Googlu pak na webu najdeme z celkového počtu videoreklam 54 % těch, které toto kritérium splňují.


Toto číslo však nezohledňuje YouTube, který v porovnání s předešlým údajem jen září. Obsahuje prý totiž 91% viditelných reklam. A nějaké to ovoce přináší na této doméně publikovaná reklamní videa dokonce i pokud nejsou vidět. Podle Googlu prý ti, kdo zaslechnou reklamu na YouTube, získají o třetinu vyšší povědomí o značce, než ti, kdo se s reklamou nesetkají.

Nejvíce viditelných reklam se objevuje na mobilních zařízeních. Na desktopech jich najdeme jen 53 %, oproti mobilům, které vykazují 83 %. Viditelnost YouTubových reklam je na mobilních zařízeních dokonce úctyhodných 94 %.


Čím to ale je, že nějaká reklama není viditelná? Tři čtvrtiny případů se týkají videí na stránkách, které se ani nedostaly na obrazovky – buď byly v prohlížeči ve skryté záložce nebo ležely někde mimo obrazovku. Zbylá třetina se pak nacházela na části stránky, která byla odsunuta během prvních dvou vteřin videa.


Opravdu na ní záleží. Velikost je prostě klíčovým faktorem toho, jestli se videoreklama dostane ke slovu. Zajímavé je, že nejpopulárnější rozměr 300 x 250 patří mezi ten nejméně efektivní.


Z hlediska umístění jasně vede horní středová pozice.


A tady si infografiku můžete prohlédnout v celku.


Zdroj: Google

Štítky dokumentu: Google Reklama online YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.